středa 26. listopadu 2014

LIFE POSSESSION - Miliony let

7“EP (Aback distribuce)

Nábojáky, pyramiďáky, nášivky, válka a svět směřující do záhuby … to jsou symboly, které vycházejí z bezvýchodných pocitů a špinavých zákoutí. Crust punk. Styl, který je neustále klonovaný, nicméně základ pro opakující se pocity je stejný, impulzy vycházející z nicoty a přicházejí již po několikátou generaci. Originalitu v tomhle směru nehledám, každý krok „jinam“ je přínosný, ale v crustu mám vše jasně řečené, dané. No Gods No Masters.

K české crust punk scéně neodmyslitelně patří parta LIFE POSSESSION, že? Psát budu o jejich singlu „Miliony let“, který nedávno spatřil světlo světa. Je moc pěkně udělaný a já osobně dávám body navíc hlavně za to, že EP vydává zpěvák Peťa na svém vlastním labelu. Přesto mé psaní veselé nebude. Jednak proto, že LIFE POSSESSION se nevěnují pozitivním tématům a za druhé, EP je tečkou za existencí kapely. Vychází posmrtně. R.I.P.! Vydat singl své kapele, která se rozpadla, to je pro mě důkazem toho, že si za tím člověk stojí – respekt!

K věci, co čekat? Každý, kdo se pohybuje v hardcore punku bude LIFE POSSESSION nejspíš znát. Šlapající crust punk kolovrátek (nemyslím negativně), s metalickou kytarou (na novém singlu asi výrazně „metaličtější“) a hrubým zpěvem. Upoutávka mluví celkem jasně „crust punk raw d-beat kapely inspirovaný skandinávskou a anglickou školou 80. let s covery od Kaaos, Totalitär. Se zkresleně špinavým až lehce noisovým zvukem v doprovodu dvou kytar s lyrikou oslavující zánik světa.“ Vychází s několika stránkovým obalem, na barevném vinylu, uloženém v černém sáčku a pěkným kresleným obalem od Bena. Jaký mám dojem? Věřím tomu, působí to srdečně, a dílo je vydané stylem „udělej, jak nejlépe dovedeš“. Zvuk je čistej, což mě překvapilo, ale tady asi hodně záleží na vkusu. Pokud posloucháš crust punk, desku musíš mít doma, nebo ji spíš máš, že? (opakuju se, tenhle výraz jsem již několikrát použil, ale je to prostě tak). Cítím to zapálení pro věc a naprosto nemám, co bych vytknul!

Ikdyž, pokud bych něco připomínkovat … nedá mi to, a dovolil bych si pozastavit se nad zvukem. Není špatný, ani odfláknutý. Na můj vkus je ale zbytečně čistý, nebál bych se vzdálit klasickému „rockovému modelu“, který se většinou odehrává ve studiích, a udělal více „noise“ brusku. Se zvukem souvisí i to, že nahrávka je z mého pohledu hodně „kytarová“, což je prima, ale řekl bych na úkor celku. Na druhou stranu, bych se nebál více podpořit řev, ten mi přijde trochu utopený. Jak jsem napsal, ber to jako mojí osobní poznámku pod čarou. Nemyslím to ani jako „kritiku“, ale jen a jen „můj dojem“.

Crusteři neváhejte … tohle je crust pro crustery. Nic víc, nic míň. (S)

abackdistrorecords.blogspot.com

lifepossession.bandcamp.com

Seznam skladeb:

1. Miliony let
2. Kazatel     
3. Pokrytectví většiny          
4. Bezohlednost       
5. Otroci systému     
6. Mellakka (Kaaos) 
7. Krossa Elitsystemet (Totalitär)    

 

Další recenze/články najdeš na samuelrecords.blogspot.com.

Žádné komentáře: