čtvrtek 17. dubna 2014

Demöralyzér - „Hardcore P..O“.

7“EP (DIY)

Psal se rok … „?“ … no, už ani nevím… vidím to jako dnes, stál jsem v malém obchůdku s muzikou na strakonickém náměstí a držel jsem v ruce kompilační LP „Plzeňská Scéna Aneb Pod Lampou U Baru“. Tehdy jsem si nakonec koupil jen kazetu, která možná ještě leží někde u rodičů na půdě. Je to dávno! Když se ale podívám zpátky, vrátí se mi spousta vzpomínek, a zároveň vím, že moje nejoblíbenější plzeňské skupiny jsou Climatizado a Blondie & The (Nobody). Naštěstí ale přicházejí i jiné impulzy. Dobrý byli Barrel, ale ty to již před nějakým tím pátkem zabalili. Já se budu snažit napsat pár řádek o Demöralyzér (Tuším, že právě Pod Lampou se nahrávalo jejich první demo.), protože právě od nich totiž přichází impulz pro lehkou nostalgii, cestu do minulosti, a návrat do světlo-šedé současnosti. Pánové si vydali vlastním nákladem debutní vinylové 7“EP.

7“EP právě točím na gramci a zní myslím hodně dobře. Slyšet můžeme čtyři biče s odérem „starého“ hc/punk/metalu (+/- to ber s nadhledem). Nahrávku si kluci vydávají vlastním nákladem a to se rozhodně počítá! Nadmíru sympatický počin! Demöralyzér registruju od jejich začátků, myslím ještě jako „dvou vokálové“ komando. Hudebně si pamatuju hrubej prasopal (myšleno v dobrém) a kluky jsem vnímal jako hodně různorodou partu. Jejich rámus mi byl sympatickej a zněl nějak takhle? viz.video. Píše se rok 2014 a právě vyšly čtyři nové pecky, dokonce na vinylu! Super! Vtipná intra a outra nás provázejí celým EP a po nich se jde přímo k věci, žádný zbytečný zdržování. Nasazení 100 procentní a nové pecky znějí hrubě, i energicky. Přímočarej hardcore punk (nebo punk hardcore?), při jehož poslechu si vybavím Dezinfekci, Rat Race, Serious Music … ale třeba i 86 Mentality … texty o hardcore punku „punk is dead, asi budu skinhead“, střílení politiků „pojďme střílet politiky, zapalme jim limuzíny …“ a touze navázat vztah s holkama skérovanejma. Celkově je chápu, a beru je i s jistým nadhledem. Tohle je o pozitivním přístupu k životu, po mnoha životních průserech. Rozhodně vtipný a nelze jim ani vytknout, že by byly nějak moc upjatý nebo intelektuálský! Kdysi u mě spala jistá osádka z Moravy a často používali jedno slovíčko. Ano, bylo to slovo „P..O“ a Demöralyzér, aby byli nejspíš korektní od začátku do dokonce, pojmenovali svůj debut „Hardcore P..O“. Opravdu to udělali ty vole!

Čtyři hrubé biče. Pěknej malovanej obal s čertem, od tattéra Krtka, a emotivním motivem na zadní straně obalu. Vložený texty. Hardcore punk. Nic víc nic míň. „ … už mi není lásko 20 let …“, dokonce ani 30 let … a na skejtu jsem se nikdy nenaučil. Když ráno jedu do práce za poslechu alba „Sex, Love&Rock´n´Roll“ cejtím se jako bych jel úplně někam jinam … střih … Demöralyzér mně sundávají růžové brejle a vracejí do reality. This Is Plzeň Not … P..O (S)

http://bandzone.cz/demoralyzer

Seznam skladeb:
1. Hard Core Pičo
2. Na Festu
3. Politici
4. Punk ´s Dead

Žádné komentáře: