pátek 9. listopadu 2012

SHEEVA YOGA/KUMURU - split


7“EP (Totalitarianism Still Continues + více)

Slovenský label Totalitarianism Still Continues nespí na vavřínech a dává o sobě stále častěji vědět novými nahrávkami. Nedávno vyšlo EP VOCATIO INTERNA/ K.I.T.T. a téměř ve stejnou dobu byl vypuštěn další červ pro nahlodání naší nervové soustavy – společné EP SHEEVA YOGA / KUMURU. Československý split, na kterém vzdávají poctu označení power violence ostravští veteráni SHEEVA YOGA a bardějovští KUMURU. Power Violence žije i v našich končinách! Společná nahrávka je navíc o DIY a nekonvenčním přístupu k vydávání, i hraní.

Opět platí, že odkaz SPAZZ je díky kapelám jako SHEEVA YOGA nesmrtelný! Ostřílení pánové z ocelového města Ostravy svou vášeň ke svým idolům nejen neskrývají, ale pracují s ní. „Pod vlivem” vytvářejí neotřelý (originální) mix power violence/extrémního hardcore. S velkou radostí držím v ruce jejich další nahrávku, která pochází ze stejného nahrávání jako LP „Svět ten čert vem“, tj. nahrané ještě v nepozměněné sestavě s Fidem. LP mělo perfektní zvuk a písničky, i přes svou stylovou krkolomnost a spoustu záseků, vládlo lehkostí a velkým tahem na branku. V podobném duchu se nese i SHEEVA YOGA strana aktuálního splitu. Díky letitým zkušenostem a lásce k hudebnímu stylu, je nahrávka vyhraná a suverénní. Rozhodně stojí za pozornost. Uslyšíme šest písniček - čtyři vlastní, jedna předělávka (Low Threat Profile ) a remix od studiového zvukaře kapely Mrože navíc. Během poslechu dostávám nejedno bodnutí v rytmu 625 rytmiky. SHEEVA YOGA jsou králové krkolomných variací. Jejich nahrávky rozhodně nepatří do kategorie „easy listening“ – a zdá se mi, že větší přímočarost nových skladeb jim dodává ještě větší grády! Texty o něčem a za života, chytré i pichlavé. Líbí se mi „Kolektivní samota“, text o debatování v prostoru uprostřed čtyřech zdí. Nedávno jsem viděl SHEEVA YOGA v olomoucké Galerii u Mloka. Hráli v nové sestavě, navíc se zpěvákem, a nevěřícně jsem sledoval jejich set. Výsledek byl smrtelná hrubá jízda a více emoviolence než bych očekával. Hodně dobrý. Nové energie proudí v žilách a ve vzduchu se snad brzo objeví náznaky dalších novinek! Držím palce a těším se …

Ke KUMURU přistupuji jako ke kapele, kterou jsem ještě neslyšel, ani živě neviděl. Vím jen to, že zde hraje Fero z Different Records (již několikrát bylo logo vidět na obalu desek, které vyšly v kooperaci mnoha labelů). Líbí se mi zpracování singlu, strana SHEEVA YOGA a ke druhé straně přistupuji samozřejmě s očekáváním. Samozřejmě nebyla lichá, KUMURU hrají zajímavě pojatý mix extrémního hardcore, fastcore a power violence. Velice pěkná je popiska od labelu „mix uvrieskaného alternatívno ladeného prasopalu na pomedzí fastcore až power violence“. Neotřelé, hrubé, „prasácké“ a nepřístupné. Texty ze života. Cítím zvláštní staromilský přístup, obdobný jako mají punkové kapely z východního bloku. Hrubý autentický zvuk, ručně dělaný obal, to oboje jen potvrzuje můj velice dobrý dojem. Dalo by se psát víc, ale podstatná je informace – zajímavá kapela, parádní strana a tip pro posluchače hrubé „play fast or don´t“ muziky.

Mám velice rád formát vinylového singlu. Snad jen formát mi postačí k radosti. Co se obalů týče, mám nejraději xerox obaly ve stylu ep´s na Ebullition Records. Naprosto si nepotrpím na klasickou kapsu, preferuji jednoduchý ohnutý obal. Pokud je navíc ručně dělaný, dávám vždy body k dobru. Správně, dostávám se k obalu EP, který je mi sympatický a velice oceňuji nápad s realizací. Je totiž vytištěný na recyklovaném papíru, romskými dětmi ze základní školy. Velice dobrý nápad a navíc se mi líbí jednoduché zpracování. Stačilo napsat - skvělej singl a fast nadšenci neváhejte! (Já vím, máte ho již doma, že?) (S)

http://www.punkgen.sk  

PS: EP seženeš u Olga Hepnarová Records, což je institut pro výuku power violence v Čechách a na Moravě.


Seznam skladeb:
01. SHEEVA YOGA - Spánek rozumu budí příšery
02. SHEEVA YOGA - Kde je ten terč?
03. SHEEVA YOGA - Kolektivní samota
04. SHEEVA YOGA - Radiocyp #2
05. SHEEVA YOGA - Plastic town (low threat profile!
06. SHEEVA YOGA - Mrožovy rozmary senilního marabu (remrož mix)
07. KUMURU - Zlodeji
08. KUMURU - Rusľan
09. KUMURU - Z kola von
10. KUMURU - Šibačka
11. KUMURU - Kino žriedlo

Žádné komentáře: