úterý 22. března 2011

Koncert v obýváku s Aranem Epochalem, Aranem Satanem a Calvera


Zažili jste koncert v obýváku? Já jsem tam byl a bylo to strašně silný! Je to týden zpátky a ještě teď mám mrazení v zádech. Najednou spoustu věcí vidím zase o kousek jinak. Mám svůj věk a „obývákové“ koncerty znám jen z doslechu, z lokalit daleko za mořem. Na vlastní kůži jsem nezažil žádný, pokud tedy nebudu počítat koncert v německém legálním squattu DANZ, kde se hraje (nebo hrálo?) v několikametrové místnosti ve sklepě. Nedaleko mého bydliště, jsem měl nedávno možnost, ve svém věku poprvé, vyzkoušet kouzlo koncertů tohoto typu. Očekávání byla ve vzduchu, pochybnosti nebyly žádné a duše byla rozběhnutá z celodenního maratónu – moje nálady oscilovali a vlastně jsem nevěděl co přijde. Koncert byl u cesty, kterou jezdím každý den dvakrát do práce a místa jsem si nikdy ani nevšiml. Nejednou je vše jiné, protože už vždycky budu vědět, že tady v tomhle baráku se událo něco strašně pěkného a každá cesta kolem, bude ve znamení problesknutí vzpomínek.

Koncert se konal v Droždíně, městské části Olomouce. Je to místo pod Svatým Kopečkem, poutním místem, které je vidět široko daleko. Z doslechu vím, že kdysi byl v těchto místech snad i prostor, kde se scházeli „naši lidé“:) - rockeři, hippíci, atd … . prostě samí sympaťáci a za jistých podivných okolností prostor vzplanul a lehnul popelem. Ale jak říkám, kolem mého ucha informace prolétla jen letmo a ozubená kola poznatků do sebe zcela nezapadají … vím jen to, že všechno nebylo zcela korektní a pravda je pohřbená někde … no, někde. Kopeček je místo monumentální, o tom žádná a já ho rád procházím se psem nebo chodím na pivo do tamní hospody pod košaté listnáče.

Letošní zimní koncert La Casa Fantom jsem k mému velkému smutku promeškal, proto jsem rád vyrazil tuhle poslední noc letošní zimy, na koncert do světa (obyváku) Zdeňka Frýby a jeho spolubydlící. Uznejte, nenaláká již popis koncertu? „Dáme si pár piv a kafe a poslední ledovej víkend necháme proletět komínem. Poslední zimní den. A pod Svatým Kopečkem budou Morénu vyhánět zvláštníma způsobama. Dva chlapi, čtyři krky, 8 kolíků a několik drát(k)ů. V černým teple u kamen budeme pozorovat spící střechy a dva proroci nabídnou svoji vizi Světa. „Trueschool písničkáři“ zabrnkaj místním borcům a já budu doufat, že nazítří už nebudu topit…“. Není co říct víc!

Na koncertě zahráli Aran Epochal, Aran Satan a Calvera. Všichni je asi znáte, pokud ne, omrkněte jejich profily - aransatan.tv, myspace.com/aranepochal a
myspace.com/tierradecalvera. „One man“ projekty, myšlenky ucelené a souvislosti se rýsující. Čistě jedovatí i citlivý, prostě nádherní! Jejich hudba spojuje minimalismus tónů se silnýma textama, které někam směřují. Musíte být ve střehu, poslouchat, hledat a často až básnické obraty ukazují na obyčejné věci z našeho bytí, na obyčejný životy. Jsou lidští i nasraní. Prostě cesta do hlubin (nejen) študákovy duše a jak po koncertě mohli obyvatelé bytu ve svém obýváku usnout, to opravdu nevím. Emocí a vibrací zůstalo ve vzduchu víc než dost.

Tento text vypadl samovolně a neplynou z něj žádné poučky ani návody. Podobný koncert nejde dělat vždycky a všude. Jasné je, že často je lepší, když se na koncertě sejde 20 – 30 nadšených lidí, v komorním prostředí, kde každý zná každého, než v neosobním prostředí zakouřených klubů. Hudba Arana Epochala, Arana Satana a Calvera díky místu konání koncertu zaručeně vynikla! Zážitek podobné intenzity rovněž není dobré opakovat moc často. Pokud ale bude dávkovaný s rozvahou a prožitek se rozloží rovnoměrně do celého těla, jeho léčebné účinky dojdou nedozírných rozměrů. Tuto medicínu budu užívat dobrovolně a rád. Pokud pojedete kolem, doporučuji všem, protože podobné akce se tady konají v režii p.Frýby celkem často. Informaci najdete tuším vždy na olomoucgigs.wordpress.com. Ať se na to dívám z jaké strany chci, tenhle koncert (iniciativa) vyzdvihl krásu DIY, hardcore i punku v plné její cíle! Děkuji pane Frýba a dobrovolně pro Tebe hlasuji – nechci Hemalu, chci Frýbu!!!! Byl jsem tam a jsem za to rád! (S)

PS: Na uskutečnění koncertu nebyla potřeba podpora primátora města Olomouce :).

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

tak to musel být fakt zážitek! Díky za report!
Viktor