sobota 4. května 2013

MARCH OF THE HORDES / TOMORROWS HELL – split


7“EP (Phobia Records)

Bez většího povyku spatřila světlo světa, zajisté očekávaná novinka, split Ep MARCH OF THE HORDES / TOMORROWS HELL. Nahrávka ještě voní lisovnou a vyšla na aktivním labelu Phobia Records. Není podstatné, jestli nosíš triko Hellshock, Venom, Entombed, Warcollapse nebo Good Riddance (ber to s nadsázkou), tenhle split má dostatečné množství energie, aby bavil crustery, hardcoristy, i punkové metalisty. Představovat label, nebo kapely, by nejspíš bylo naprosto zbytečné. V ruce držím singl, na něm čtyři písničky (dle pohledu na drážky se to muselo na vinyl Ep vejít tak akorát), a zabalený je v parádním obalu. Férová rovnice. Singl navěky spojuje MARCH OF THE HORDES ze Slavonic a TOMORROWS HELL z Otrokovic. Spojení je to stylově lehce odlišné, a snad i proto lákavé. Aktuálně nevím, jak moc jsou obě kapely IN nebo OUT. Hlavně je to úplně jedno. Obě party propojují na splitu nejen svou náklonnost, ale i hudební styly (sub-styly), a to je myslím velmi pozitivní přístup. Navíc to celý výborně hraje!

Parádní obal. Ano, jsem z něj nadšený. Postrádá jakýkoliv klišé a je hodně temnej. Absence nábojáků, vojáků, atd., beru jako plus, jde se na to naprosto z jiné strany a to se mi líbí. Hlavním motivem je obrázek, který maloval Klaudiusz Witczak a jeho styl mi lehce připomíná mého oblíbence, jménem Nick Blinko (Rudimentary Peni). Motiv odráží i dnešní dobu, která spoustu lidí zažene do kouta. Perfektní práce.

MARCH OF THE HORDES. Nebudu říkat, že ujíždím na metalu. Vůbec ne. Muzika, kterou hrají, u mě funguje s jistou dávkou chemie, tzn. mě baví nebo nebaví. Mám to s nimi trochu podobně, jako s Whos My Saviour (samozřejmě stylově trochu jinde). MARCH OF THE HORDES chytnou za pačesy a nepustí. Hodně mě baví. Metalu je v jejich muzice dost, skandinávského death metalu ještě víc. Bez předsudků, jejich muzika má sílu, drive a energii. Na začátku mě jejich tóny polapily a pustily s posledním tónem na desce. Dozvuky jsou. Je to jízda. Mám pocit, že jsem strčil hlavu do míchačky na maltu. Technická práce, totální souhra všech členů kapely.

TOMORROWS HELL. Oproti debutnímu singlu jsou zde v nové, pozměněné, sestavě. V popisce je „crust core ve švédském střihu“, takže severský styl je i zde ve hře, ale pohybujeme se více na pomezí crustu / d-beatu / hardcore. Na TOMORROWS HELL se mi hodně líbí, že se jim daří propojovat temnou stránku hardcore punku, se zvláštně jiskřivým svižným odérem, který v kombinaci s množstvím vyhrávek, změnou temp, dodává jejich zvuku ty správný grády a celek zní opravdu zajímavě.

Parádní split, který si na nic nehraje, přesto má sílu bořit skály. Není vítězů, ani poražených, a o soutěžení na splitu myslím naprosto nejde. Singly jsou nejlepší, splity ještě víc, a s MARCH OF THE HORDES / TOMORROWS HELL 7“Ep to mám podobně jako s BOILING POINT / THE SKROTES – skóre 1:1.

PS: Musím napsat, že se již teď těším na split TOMORROWS HELL vs. TUMMO, který je již venku. TUMMO mně bavili již na debutním LP a nedávno jsem je viděl v olomoucké galerii u Mloka, kde jim to hrálo skvěle!

PS: Na labelovém bandcampu Phobia Records, jsou nějaké skladby ze split EP MARCH OF THE HORDES / TOMORROWS HELL. Singl vyšel v několika barevných vinyl edicích.

http://phobiarecords.net

http://marchofthehordes.blogspot.cz
http://bandzone.cz/tomorrowshell  







Žádné komentáře: