úterý 10. července 2012

THE RATCHETS - Glory Bound

12“LP (Pirates Press Records)

Psaní o THE RATCHETS začnu naprosto z jiné strany než od kapely a její muziky. Člověk stárne a mění se, nebo alespoň jeho pohled na některé věci. Před pár lety pro mně naprosto nic neznamenala jména jako The Clash, Ramones a v tattování jsem přehlížel „old school“ motivy. Čím jsem starší, tím víc cítím, že se můj pohled mění. Žít rock´n ´roll až do samého konce něco znamená a spojuje se mi to s tattováním i muzikou. Právě ty staré „old school“ motivy spojují generace desperátů, možná podobně jako muzika The Clash nebo Ramones. Když už nic jiného, oboje může být dobrým „poznávacím znamením“, něco ve stylu „jsem na stejné lodi kámo“. Začal jsem se nad tím zamýšlet, když jsem nedávno slyšel předělávku „Redemption Song“(Bob Marley) v duetu Johny Cash (R.I.P.) a Joe Strummer (R.I.P.). Písnička, která se mi zařezala do hlavy a bourá všechny zdi. Má strašnou sílu a její lavinový efekt mně nutí ji poslouchat stále dokola. Nedávno jsem neměl jednu z nejlepších nálad a při bohapustém lelkování jsem narazil na předělávku „What a Wonderful World“ v podání Joey Ramone (R.I.P.). Zapůsobila naprosto stejně jako předchozí písnička a právě ona byla tou skladbou, která mi v určitý moment dodala energii a řekl jsem si, „nebudu se na svět dívat negativně, ikdyž hodně věcí opravdu za moc nestojí“. Dostávám se k hudebnímu stylu, k punku … máme kapely jako The Clash, Social Distortion …, které označuju pojmem charismatický punk rock´n´roll. Je mi jedno, jestli to jsou ikony, pojmy … když je poslouchám, tak i přes jejich „velikost“ z jejich muziky cítím hlas ulice - něco s čím se může ztotožnit každej správnej desperát. V tom je jejich síla a to spojení starých motivů kérek, trik Ramones, The Clash … něco to znamená.

Dostávám se ke kapele THE RATCHETS (Asbury Park, NJ/USA). Mé první setkání proběhlo na v/a 1st Annual a s odstupem času poznávám, že nebylo zcela náhodné. Famózně udělaný picture box set se stal pro většinu kapel důkazem jejich spojení s Pirates Press a zároveň odrazovým můstkem pro desky na Pirates Press. Většina členů z jednotlivých kapel pro Pirates Press i pracuje a tím se jen podtrhuje dojem velké pirátské rodiny. V THE RATCHETS hraje například Zak Kaplan, což je dle informací jeden z nejstarších pirátů. Najdeme ho i v jeho dalším projektu Detournement. Hraje i dobře na kytaru a jel loňské turné s River City Rebels, když jim onemocněl kytarista. V Piretes Press pracuje jako produkční, dělá grafiku, takže máme co do činění s aktivním chlapíkem. To ale ber jako poznámku pod čarou.

Co dál? Je to celkem jednoduché, pokud se ti líbí kapely jako The Clash, Reno Divorce, Social Distortion a nebráníš se poznávání nových jmen, vyzkoušej THE RATCHETS. Nebudeš zklamaný! Kombinují 77 punk, reggae, ska, rock’n’roll s jejich vlastním rukopisem. Jejich písničky nepostrádají charisma. To je vždy dobré a u stylu, který hrají je pro mně tím momentem, který nutí poslouchat tuhle muziku stále dokola, nebo vůbec. Ano, bavím se o mražení, které mám při poslechu písniček "Story Of My Life", "Ball Of Chain", "I Was Wrong", "When The Angels Sing" od Social Distortion … pobrukuji si je, vracím se k nim a právě několik písniček z „Glory Bound“ desky má obdobný lavinový efekt.

Přeskakuju z jedné věci na druhou a text je spojený nitkou souvislostí. O THE RATCHETS jsem toho moc nenapsal, přesto si myslím, že obrázek se vytvořil samovolně. Kapela hraje charismatický rock´n´roll punk a to by možná stačilo napsat. Není to nic nového, ale právě zmíněné zmíněný „efekt mražení v zádech“ a jejich charisma z nich dělá kapelu, kterou protáčím na gramofonu velice často. Když si je poslechneš, sám možná řekneš, tohle je ono, přesně jako nějaký motiv old school tattování. Věci nemusí být vždycky inovátorský, ale měly by být postaveny na dobrých základech a to myslím THE RATCHETS jsou. (S)

http://www.piratespressrecords.com/
www.myspace.com/theratchets

http://www.youtube.com/watch?v=pHkUxCRkH7Y&feature=relmfu

Seznam skladeb:
01. Book of Law
02. Rockers Taking Over
03. Human Amplifiers
04. Irritated
05. Ration
06. Skyjack Sunday Starts
07. Don't Wanna Go
08. Cathedral Bells
09. Proclamation Time
10. Born Wrong

Žádné komentáře: