úterý 17. července 2012

Bi-Marks ‎– The Golden Years

12“LP (Sabotage Records)

Německý label Sabotage Records vydává velice zajímavé desky. Fakt, který je myslím zapsaný v povědomí všech, kteří poslouchají hardcore punk. Neznám Franzovu metodiku vyhledávání „talentů“, ale tenhle postarší sympaťák sympaťák, má nejspíš jen ten správný čuch na dobré desky. U každé vydané Sabotage nahrávky, jsem zatím našel něco, čím si mně získala. Někdy jen není jednoduché se labelem spojit, ale takový je život a ke štěstí bývá cesta trnitá. Ale teď již ke kapele, znáte Bi-Marks? Osobně jsem věděl jen fakt, že pocházejí z “punkového” města Portlandu a jejich nahrávka “The Golden Years” je pro ně vinylovým debutem.

Vždycky něco očekáváme. Místo lokalizace Portland dává ve spojení s vydavatelem tušit, že nahrávka nebude špatná. Není! Opravdu není! Od prvních tónů si mně kapela získala. Lehké mražení oscilovalo v mozkových závitech a rozhoupávalo mi hlavu. Energie z muziky Bi-Marks jen tryská a tihle kluci se nemuseli moc snažit, aby si mně podmanili. Je skvělý, když se obdobná alchimie podaří kapele zachytit na nahrávku.

Základem pro Bi-Marks je obdobně jako u Artic Flowers, mix crustu & punku & hardcore. Obdarovaní jsou magnetismem, který mně za zbytky pačesů chytnul na deskách Threats nebo Zeke. Takový ten rock´n´roll heavy odér, který to všechno tlačí dopředu. Když do pekla, tak na pořádném koni, že? Vezu se rád. Navíc, jejich muzika je melodická a špinavá zároveň, prostě solidní základ pro silnej mix. Jejich energie na mně přeskakuje každou vteřinou! Během poslechu se hudební obrázek mění, přesto všechno perfektně drží pohromadě. U Bi-Marks nepřeslechneš 80tkový hardcore ve stylu Adolescent, ani modernější pojetí hardcore Direct Control … děláš si obrázek? Vlivů je uslyšíš hodně, je to snad i trochu ztřeštěný (odér Phantom Limbs?), dojde na sólíčka a vůbec - je to perfektní. Jedna z Jawbreaker písniček se jmenovala „Save Your Generation „, Bi-Marks na to jdou z jiné strany a název jedné pecky je „Fuck My Generation“. Texty jsou temný a drží se hesla „total negative energy“.

Deska mně chytla díky své energii a prvoplánové upřímnosti. U toho bych začal, i skončil a víc je asi zbytečné psát. Nahrávka valý a pokud rádi zkoušíte neznámá jména, jděte do toho. Já nelituju! Ostatně, sám můžeš účinky desky “zdarma” vyzkoušet na blogu Sabotage Records, kde je deska umístěná k bezplatnému stažení v mp3 formátu. Jo, viděl jsem na netu několik Bi-Mark videí a kluci vypadají opravdu mladě. Je prima, že labely jako Sabotage vydávají, dá se říct, "neznámé" kapely.

Deska má krásný motiv obalu  a vychází s rozkládacím plakátovým vnitřňákem. Moje kopie je navíc na barevném vinylu. Bi-Marks si mně získali i fotkou v bookletu - táta s děckem a u ní je napsano “Váš otec je dříč, pomohl Vám vždycky, když mohl a stále udržuje zahradu připravenou k osázení.“ Oko žádného otce nemůže zůstat suché. Tip pro všechny, kterým se líbí nové kapely ve stylu Sickoids nebo Artic Flowers. “The Golden Years” disponuje vším, co má hardcore punková nahrávka mít a to je super! (S)

PS. Bi-Marks ‎”The Golden Years” seženete samozřejmě na vinylu. V ČR je k dostání u sympatického labelu GASMASK Records nebo u Papagájův Hlasatel Records.

PS: Evropský press nahrávky vychází za spolupráce Sabotage/ Static Age (label Iffiho, Moenster).

http://sabotagerecords.net/  
http://twoheartsarebetterthanone.blogspot.com/  

http://www.myspace.com/thebimarks
http://www.discogs.com/Bi-Marks-The-Golden-Years/release/3722064
Rozhovor: http://maximumrocknroll.com/life-during-wartime-interviews-bi-marks/

Seznam skladeb:
A1 Bad Luck
A2 Blackout
A3 I Ain't Right
A4 Out Of Sight, Out Of Mind
A5 I Quit
A6 They're Here
A7 I'll Steal Again
A8 Fear Of The Animals
A9 Gunk
B1 Shut In
B2 Jackal
B3 No Comment
B4 Trow Away The World
B5 Whatever
B6 Suffer Then Die
B7 Ascension
B8 Scorn
B9 Fuck My Generation
B10 The Mouth Smiles On...


Žádné komentáře: