středa 31. srpna 2011

The Afternoon Gentleman / OSK – split


(Dead Heroes Records + více)

Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Životní situace řešíme různě a z odlišných důvodů posloucháme i hudbu. Relax, poselství, líbí se nám jak tóny zní a nebo taky krkolomné zvraty, ultra rychlé tempo, nepředvídatelný vývoj. Ne, to není o dnešní době, je to o GRINDCORE. Osobně mám grind rád. Je mojí oázu pro duši. Funguje naprosto jinak než klidná muzika, kterou poslouchám většinou když jsem v pohodě. Grind se neptá jestli jsem nebo nejsem ok, jsem lapený, lomcuje to se mnou a ve finále je mi většinou lépe. Osobní výlev! Grindcore, i jeho odnože, mám prostě rád a ve škatulce „mezinárodního grindu“ registruji množství skvělých skupin, které stojí za pozornost. Pokud nebudu počítat „all star“ party, které jsou zavedené klasiky, mám aktuálně v hledáčku kapely jako OSK, Suffering Mind a angličany The Afternoon Gentleman. Suffering Mind i The Afternoon Gentleman v ČR hráli, takže jsou u „palových“ nadšenců zajisté dostatečně známý. V ruce držím split EP OSK s The Afternoon Gentleman, který (spolu)vydává český label „mrtvých hrdinů“ Dead Heroes Records. Je to „rubanice“ pro náročné a stačilo by napsat „GRIND GRIND GRIND“ nebo „Play Fast Or Don´t“. Napoví to skoro o všem! Znalci zajisté mají EP doma a ostatní fans ultra fast muziky – zbystřete!

The Afternoon Gentlemen (Leeds, UK) = skvělá power violence/grindcore parta. Stydím se! Ikdyž jsem registroval název, tak na tomto EP jsem se s nimi setkal poprvé a byla to láska na první poslech. Hodně podobná, jako když jsem před lety prvně slyšel „anglány“ Army Of Flying Robots. Zpěvák The Afternoon Gentleman – Rich, souběžně zpívá ve fastcore/grindové UK partě Joe Pesci a byl hlasovou sekcí několika anglických reunion koncertů Insect Warfare (USA). AG je velice zajímavá parta, která sazí na ultrarychlé tempo, stop&go pasáže, šílené změny s chaotickým nádechem, dvojzpěvy. Po velice krátkém gangsterském intru se jejich strana rozjede v ultra fastcore/PV/grind peklo, které je místy proložené pasážemi se sludge odérem. Tihle gentlemani mají dvojzpěvy – jeden high speed ječák, něco pro fanoušky Quattro Stagiony a ten druhý je hrubější „murmuro“ vokál. Dohromady to zní super a fakt nechápu, jak ty ječáky zpěvák zvládne. Nejspíš zlato v hrdle. Strana EP = 5 pecek ve stylu Play Fast Or Don´t. Texty o post-hc trendech v hardcore/grindcore, proti grindcore elitářství … sympatické. Smíchej DESPISE YOU, HATRED SURGE, Quattro Stagiony, Insect Warfare, Wojczech a máš přibližný obrázek o The Afternoon Gentleman.

OSK jsou složení ze členů známějších, i méně známých, kanadských skupin jako jsou Mass Grave, Haggatha, Mudlark, Limb From Limb, Meat of Nankine a nejsem si ani jistý, jestli je výčet kompletní. V každém případě se jedná o power violence/grindcore trio z Vancouveru. Skvěle propojují grindcore/PV s účinnými sludge riffy. Oproti The Afternoon Gentleman se neběží v tak rychlém tempu, ale o to větší důraz je kladený na chaotické postupy se sludge zpomalování a opětovnými rozjezdy do blasting vrcholů. Zní to opravdu dobře! Musím si sehnat jejich split EP s Roskopp (těm vyšel letos split EP s Doubled Over na Psychocontrol).

Skvělý 7“EP s moc pěkným malovaným obalem. Kresba na vnitřní listu mi připomíná jeden obal split singlu zmiňovaných Army Of Flying Robots. Dnešní meditace je za mnou a těším se na to, co přijde zítra! (S)

PS: singl seženeš u Dead Heroes Records.

PS2: našel jsem zajímavý seznam „Canadian grind/hardcore/crust/etc.“ kapel … mrkni na to, pokud Tě to zajímá! Více na http://rateyourmusic.com/list/useful_idiot/canadian_grind_hardcore_crust_etc_ .

http://deadheroeslabel.blogspot.com/


http://keepthegrindcorealive.blogspot.com/2010/01/afternoon-gentlemen-uk.html
http://www.myspace.com/theafternoongentlemen
http://www.myspace.com/oskvan
http://www.discogs.com/Osk-2-Afternoon-Gentlemen-The-Afternoon-Gentlemen-Osk/release/2666026

Žádné komentáře: