úterý 7. ledna 2020

Dödläge ‎– Hostile Regression


12“LP ( Phobia Records)

Jak začít? Jsem opravdu rád, že mi Mirek z Phobia Records občas pošle nějaké z jeho novinek na recenze. Většina desek, který se mi tak dostala k rukám byla naprosto super! Znáte Dödläge? Předem musím napsat, že v množství aktuálních kapel, desek, bych možná tohle jméno možná i přehlédl. Byla by to ale velká chyba! Dödläge jsou americká parta z Portlandu a nebude asi velkým tajemství nebo obchodním reklamním trikem, že z této lokality je většina kapel parádních a hudebně zajímavých! Ano, ani oni nejsou výjimkou a po několikátém poslechu jejich druhého alba Hostile Regression jsem naprosto lapený jejich brutální energií!

Dödläge nejsou žádní nováčči, první koncert odehráli v roce 2013 a jak jsem zmínil, Hostile Regression je druhé album téhle americké d-beat hardcore / raw-punk kapely z Portlandu, Oregon. Deska vyšla na Phobia Records (za spolupráce s Halvfabrikat Records) v polovině loňského roku a popiska labelu zněla - „DÖDLÄGE vás virtuálně přenese časem, kdy byly ještě populární hrubé crust spolky jako State Of Fear, Consume, Skitsystem či 3 Way Cum nebo Warcollapse (rychlejší pasáže). Hrst skandinávské invence a velká špetka americké zarputilosti. Crustové album roku. Pro fans klasické špíny, ale s kvalitním zvukem. Hrubost.“ S popiskou naprosto souhlasím! V tomhle stylu jsem dlouho neslyšel tak dobrou desku (ikdyž v zemích za velkou louží jsou poslední dobou v tomhle stylu i další zajímavé party). Já jsem si vzpomněl i na Festu Desperato. Ale k Dödläge, jejich album je jízda od začátku do konce. Písničky mají „ideální“ stopáž, pohybujeme se mezi 1:00 až max. 1:56 minuty, řve se přímo k věci a „d-beat / crust beast“ kolovrátek je plný energie! Je to hrubé, energické, prostě naprostá jízda! Jednoho ze členů Dödläge najdeš i v Black Hole Of Calcutta nebo Daydream …

Hostile Regression má skvělý zvuk, a i ten tlačí tenhle stroj kupředu bez jediného selhání! Jednoznačný tah na branku. Obal jsem s muzikou ruku v ruce, temnej bílo-černej obal a plnej ještě temnějších výjevů. Určitě stylová záležitost, nicméně není to jen zrcadlo konfliktům, které i v dnešní době po celém světě probíhají? Nastaveným zrcadlem jsou i texty Dödläge. Ostrá lyrika mířící do černého.

Celé album je umístěné k poslechu na „bc“ profilu labelu a záznam celého setu Dödläge najdeš zde. Oboje je totální jízda, ale to se trochu opakuju - jasný! Pomoct si ale nemůžu. Na poslech alba i živáku, potřebuješ cca 34 min svého života (cca 17 / 17) a já bych je určitě obětoval! Skvělá deska a nemám co víc bych k tomu napsal! Jo, mastring dělal Will Killingsworth ... (S)

phobiarecords.bc.com
phobiarecords.net

Žádné komentáře: