pondělí 19. prosince 2016

Cirguz – Svět už je jinak


12”LP (Pirates Press Records)

Slyšíte? Už Vám tikaj hodiny ... Kterou zprávu chcete slyšet na začátek? Tu dobrou nebo špatnou? Dobrá, řeknu Vám nejdřív dobrou – vyšlo debutní album mělnických Cirguz. Špatná je, že příběh Cirguz se tímto dopisuje – tečka, konec. Hodiny dotikaly. Album se jmenuje Svět už je jinak. Vyšlo, stejně jako singl Tak Se Sbal, na Pirates Press Records.¨

Kluci z Cirguz svojí velkou desku představili v jeden významý listopadový den - 17. listopad je Den boje za svobodu a demokracii. Jak moc se to všechno povedlo, to posuďte sami. Každopádně náš "boj" má jasný obrysy... Podařilo se nám zase něco, co stojí za delší zmínku, než jen pár řádků, ale přesto se to do několika vět vejde. Náš finální „masterpiece“ je na světě a máme z toho velkou radost. Snad si ho užijete a stane se třeba soundtrackem pro období, který nás všechny čeká. Je jedno jak dlouho vám vydrží, je jedno jak si každou písničku nebo příběh vyložíte, každopádně naše story se tím dopisuje. Jak poprvé naživo začala, tak na den přesně taky skončí. My si to užijem jako vždycky po našem!Takže těšte se na deset naprosto novejch songů. Všechno na velkym černym asfaltu v nákladu 250 ks za pomoci Pirates Press Records. Vše k deseti letům existence ansáblu, co si dělal muzikou vždycky jenom radost. Snad ji udělá i vám... Díky všem za to, že nás podporovali a pomohli nám tohle realizovat, bylo to super! PS: Jak moc je tahle doba v pořádku už víme léta na vlastní kůži, ale jestli vy víte kam zmizela přesně před rokem naše kapelní dodávka, napište nám na mail... Díky:) CIRGUZ

Nedá mi to. Pro svůj úvod použiju kecy, který jsem o Cirguz již napsal. Je to parta mladých a neklidných sympaťáků z města Mělník. Protože opakování je matkou moudrosti, stále platí, že jsou to milovníci punk / hardcore, DIY a piva. To, že „punk rock v srdci maj“ (a taky že mají i dobrý srdce!) jsem poznal osobně na vlastní kůži. Nejsem ročník „77“, ale „73“, přesto mi Cirguz(s)ové pojetí punku sedí, a co víc baví. Ostatně, i z jejich muziky je cítit, že je to baví a dělají, co oni sami chtějí. Kluci opět „zapojili své kytary a já jsem opět jen jejich, do varu mně opět dostali … „. Šlape jim to parádně! Vše co na mě dýchlo ze singlů Konec punku a Tak se sbal! a splitu s Kung Fu Girlz nacházím i na nové desce. Písničky jsou snad více vypilovaný - jak hudebně, tak textově. Nejvíc si ale cením jejich nadšeného přístupu k muzice a snaze dělat věci DIY stylem, po svém … já to z těch floutků fakt cítil! Za to díky!

Na desce je deset pecek. Nevytknul bych naprosto nic! Snad je jen škoda, že deska není delší … ikdyž v tom je možná její síla. Když jsem Cirguz vidět nedávno v Olomouci, hráli pro pár lidí, valilo jim to naprosto skvěle. 20 minut a konec! Přesně v téhle formě jsou na desce Svět už je jinak a svým způsobem na ní jsou samé hitovky. Propojení piva, punku a „konec punku v Helsinkách“ punkové politiky funguje. Působí to na mně upřímně, žádný jinotaje – je cítit názor, a hlavně srdce. Všechno má své limity a pro někoho je může mít i český punk. Já mám dojem, že od místa, kde některý české punkové party ustrnou, se Cirguz odráží, hupsnou na skejta a ženou se dopředu. Já věřím, že bude líp, ale lidsto musí bejt nezávislý ...

Zejtra mi bude skoro třicet, musíme to řvát víc nahlas … to je pecka Zejtra je mi třicet a je v tom energie a melancholie. Mám pocit, jako bych slyšel odér Kritický situace a celkově odér 90tkovýho hardcore punku. Hodně podobně je to v písničce Tělo svírá křeč. Cirguz hrajou punk rock, který je dle mého skvěle zahraný. Nahrávalo se u Jardy Springa (ano, Jardy zpěváka a kytaristy Landmine Spring) ve Spring Sound. Jo a písnička Jak limo kid přišel o střízlivost je věnovaná jednomu nejmenovanému československému fun-zinu (díky). Jsou desky, se kterýma se nestárne. Tohle je jedna z nich. Svět už je jinak - kolikrát si to asi říkali naši tátové?
Každej si všímá jen jenom svýho, zahleděni jsme sami do sebe …mrkněte po tom … Doufám jen, že tohle není Konec punku v Mělníku. Rock over San Francisko, rock on, Mělník. (S)

piratespressrecords.com

Seznam skladeb:
A1    Nezájem  
A2    Další Den  
A3    '68  
A4    Svět Už Je Jinak  
A5    Tak Zas Zejtra  
B1    Zejtra Je Mi Třicet  
B2    Jak Limo Kid Přišel O Střízlivost  
B3    Moje Tělo Svírá Křeč  
B4    Zbytky Slávy  
B5    Nikdy Znova

Žádné komentáře: