úterý 27. září 2016

SPEED!! NOISE!! HELL!! / MIR – split



10“LP (Malárie Records)

Novotou ještě voní jedna z českých vinylových desek (tedy z poloviny) - desetipalcový formát vinylu, který propojuje pražskou kapelu MIR a japonské samuraje SPEED!! NOISE!! HELL!! Po delší době je to nová nahrávka na labelu Malárie Records (Snad už jen informace o vydavatelství potěší, že? Něco o historii Malárie najde v recyklovaném rozhovoru zde). SPEED!! NOISE!! HELL!!, Ti mají v krvi divokost vlastní japonským kapelám a démonům z pražských ulic MIR protéká v zase žilách správná noise rocková krev. Deskou se propojují různé světy, hudební styly a vše má k sobě blíže, než bych si mohl myslet. Navíc, vinyl je krásný formát pro šíření muziky a to, že na něm občas vzniká silná závislost, je myslím jen jednou z mála stinných stránek, které přináší. Osobně mám nejraději sedmipalce a hned potom desetipalce. Nevychází jich mnoho, a proto jsou mi trochu „vzácnější“. MIR a SPEED!! NOISE!! HELL!!, jsou díky tomu propojeni navěky.

Skupina ze země Samurajů voní v našich končinách exotikou. Snad i proto začnu japonskou stranou vinylu - SPEED!! NOISE!! HELL!! Osobně se nestavím na žádnou stranu „hardcore japanologie“. Extra neujíždím ani na Disclose nebo Systematic Death (mojí nejoblíbenější partou z těchto končin světa jsou šílenci z Romantic Gorilla). Pokud přeskočím hudební styly, japonské kapely mám rád hlavně pro jeden fakt – hrají na 130 procent, jak se zkrátka říká v Brně – „na plný hřebík“. Přesně tohle se dá říct o SPEED!! NOISE!! HELL!! Zcela náhodou jsme jim s partou dělali koncert, kdy jim na cestách po ČR jeden chyběl nebo vypadl. Jejich vystoupení bylo jedním z nejdivočejších, které jsem za poslední čas viděl. Jsou přesně tím typem kapely, kdy po koncertě nabereš směr přímo ke kapelnímu distru. Vtipné bylo i to, že před koncertem vybrali někoho z publika a ten jim přečetl přeloženou větu, něco ve stylu, „… jsme z Japonska a pokud zahrajeme dobrý koncert, něco si u nás kupte.“ Pak se rozpoutalo peklo. To mi v hlavě zůstalo a přesně tenhle obraz mám se SPEED!! NOISE!! HELL spojený. Hlučná smršť hraná s maximálním nasazením, dva zpěváci – extrémní hardcore/fastcore s punkovým odérem. Když jsem zmínil Disclose, mimo není ani informace, že kapela pochází z města, odkud jsou právě oni a většina ze členů SPEED!! NOISE!! HELL má i jejich triko. Kapelu založil chlápek Yoshio, který i nějaký čas hrál i v Disclose a na svém hrbu má nejednu další aktivitu. Desku dávám na gramec a po zrychlujícím se intro riffu, se na mně žene intenzivní smršť. Říkat jí můžeme různě. Jasný je, že je to intenzivní a ultrarychlá muzika, která má svým způsobem blízko i ke zmíněným Romantic Gorilla (ber to s nadsázkou, jo?) a ale svým způsobem se hodí i k MIR:). SPEED!! NOISE!! HELL!! mají dva zpěváky, živě dělají slušnou show a slova rychlostí blesku chrlí i z desky … Naživo jsem sledoval hlavně SPEED!! NOISE!! HELL!! vystoupení. Z nahrávky se více soustředím i na zajímavé riffy a momenty, kdy jejich muzika zpomalí. Velice zajímavá kapela, baví mě naživo i z desky – z obojí energie jen tryská. Posuďte sami - třeba tady ...

MIR je nová kapela Broučka, basáka z Wollongong. Shodou náhod jsem ho potkal osobně právě na zmíněném koncertě SPEED!! NOISE!! HELL. Přijel s nimi, a jak jsem se dozvěděl - má k Japonsku více než blízko a SPEED!! NOISE!! HELL osobně pro společnou nahrávku v Japonsku domluvil. Potkal jsem ho velice rád, a stejně i tak jsem si rád zavzpomínal na koncerty Wollongong, které jsme kdysi dělali na Palubě v Písku (RIP). Bylo to několikrát a na každém z nich s bassou řádil, jako „černá ruka“, právě pan Brouček. Staré vzpomínky nelžou a já jsem byl ihned v očekávání, protože mi mimochodem sdělil informaci, že jeho nová kapela se jmenuje MIR a budou mít split se SPEED!! NOISE!! HELL. MIR hrají syrový noise-rock punk kravál, se vším co k tomu patří. Silný riffy, věcné texty … trochu mi připomínají zmíněné Wollongong. Baví mě to! „Zapálíme pochodeň a každý den půjdeme dál hledat štěstí …“(S)

speednoisehell.bandcamp.com
mirmir.bandcamp.com

Seznam skladeb:
1.Imitation World 
2.Course Of Life
3.Kill Myself 
4.Burning Organ 
5.Keep On Running 
6.Spád
7.Radar
8.Až ráno
09. Úcuk

Žádné komentáře: