středa 27. března 2013

Black & Pure SIN




zine (Pure Heart/Black Eye)

Není to tak dávno, co vyšel nový český hardcore fanzine pojmenovaný Black & Pure Sin. Na jeho vydání se podíleli Pure Heart Records, Black Eye Events a členové kapely Sin Of Lilith. Osobně vím, že rozhodnutí vydat tištěný zine je vcelku jednoduché. Čistý list papíru je výzva sama o sobě, a čím bude větší formát, tím silněji se mohou roztáčet soukolí motoru, uvádějícího do pohybu mozkové pochody, podporující proces tvorby. (Ano, původní nadšení se otestuje hodně.) Za dlouhých, mnohdy nekonečných večerů, protkaných nadšením, láskou a nicotou, vznikají texty, které chtějí tvůrci poslat dál a nenechat je jen v kybernetickém světě jedniček a nul. Díky za to! Jak je vidět, kolektiv Black & Pure Sin testováním prošel a venku je první číslo "klasického" xeroxovaného zinu, formátu A5 na výšku. Moje kopie je navíc doplněná o cd-r EP The Sin Of Lilith.

Nadšení může vydržet dlouho, napořád a nebo zcela zmizet. Vždy je ale tím nejlepším impulzem k tomu, aby člověk začal něco tvořit. Je dobré jít s vlastní kůží na trh, jak se lidově říká. Úvodní nadšení někdy udolá čas, ale to je život, testovaní jsme všichni a každý den. Kdo nic nezkusí, nic nezkazí. Jisté je jedno, pokud práci dokončíš, budeš silnější i zapálenější a Tvé myšlenky dostanou hmatatelnou podobu. Venku je Black & Pure Sin a věřím, že radost mají i jeho tvůrci, protože něco sám vytvořit je zkušenost k nezaplacení. Já, jako čtenář, mám ze zinu radost. Cítím z něj snahu tvořit, předat svoje nadšení a to je pro mně záruka sympatií. Mám strašně rád papírové ziny a internetové blogy. Nehodnotím jejich kvalitu podle měřítek kvality sazby, nebo textu. Prostě mě baví nebo nebaví  (Black & Pure Sin mně baví) a jsem hlavně rád, že tvůrci něco dělají, pracují na sobě. To je VŽDYCKY inspirativní. Papírové ziny mají samozřejmě větší kouzlo i díky tomu, že je za nimi o poznání větší kus práce a mohu díky nim utéct před realitou, podobně jako s muzikou. Sednu si někam do kouta a čtením textů mizím do světa svých myšlenek. Zastavím se, vypnu hlavu běžící na běžný denní režim a nemusím koukat do monitoru. Ziny jsou jako meditace, je to nahlédnutí do světů a představ jiných lidí. Nebudu říkat, že zine „Black & Pure SIN“ je dokonalý - baví mně hlavně tím, že vyšel a nese pochodeň nadšení. Držím mu palce do další práce a beru ho jako hardcore punkový zine, se vším co k němu patří.

Přečíst si můžeme rozhovory s Osawatomie, Stay True!, Burning Bright z Francie, Takaru z USA, Melete ze Slovinska, americkými labely How Is Soon a Middle Man Records. Najdeme i klasické recepty, články a úvahy. Hodně mně baví rozhovor se zmíněnými labely. Dva chlápci – Chris a Shawn, který jsou kromě labelu i tátové a svůj čas rozdělují mezi několik svých lásek. Mám to podobně. Na Pure Hear nedávno v kooperaci vyšlo jednostranné LP Coma Regalia a právě tyhle labely jsou hnacími motory vydání desky. Shawn je navíc i člen kapely. Dobrý rozhovor je vždycky nejlepším přiblížením vydané desky a mně to hned hned přinutilo si vinyl objednat. (Ano, vypadá krásně i po vizuální stránce). Skvělý je text „Bed Time Story“ od Černého voříška, který miloval Barbara Conana. Já jsem měl sice více v oblibě Rockyho, ale nejde srovnávat nestrovnatelné, že? O Conana v textu navíc moc nejde, o „onana“ trochu víc. Parádní vtipný článek!!!! Celkově, vše do sebe pěkně zapadá a dává mi to smysl.

Otestuj to na vlastní kůži, seženeš u Pure Heart. Jak jsem psal, držím palce … (S)

PS: jen velikost fontu bych příště trochu zmenšil :)

Žádné komentáře: