úterý 15. května 2012

THE DOWNTOWN STRUTS - Anchors


7“EP (Pirates Press Records)

Pevnina na obzoru. Pirátská vlajka vlaje na stěžni a v dálce se rýsuje postava v mlze. Není to socha svobody – na dohled je mladá a krásná paní, před námi je „Victoria!“. Singl „Anchors“ je předzvěstí velké desky THE DOWNTOWN STRUTS. Všichni na palubě jako by ztichli, její krása je očarovala. Staří, mladí, silní i slabí, sledovali její obrysy s očekáváním. Čekám i já. Blížíme se rychle, tvary jsou stále zřetelnější. „Victoria!“ se zjevuje v plné kráse právě dnes. Slunce odkrylo celou její krásu - na Pirates Press Records vychází nové album THE DOWNTOWN STRUTS.

Zpěv Bruce Springsteena patří „ulicím Philadelphie“. THE DOWNTOWN STRUTS jsou pozdravem z ulic amerického města Chicago. Kapela se dala dohromady v roce 2008 a já jsem se s nimi setkal poměrně nedávno díky pirátskému desetipalci "Sail The Seas Dry". Oblíbil jsem si je téměř ihned a snad i proto je z mých slov cítit nádech chvalozpěvu. Když jsem zmíněný 10“ hodil na gramofon, do puntíku vystihl mojí představu o perfektně zahraném melodickém punk rocku. Neřešil jsem, jestli jsou „malý“ nebo „velký“, poslouchal jsem jejich písničky a ty mě chytly – tihle kluci nebo pánové hrají melodickou muziku - punkrock ve středním tempu, bez přebytku sladkého nastavování a jejich písničky mají příjemný melancholický podtón. Svým způsobem hrají hodně podobně švédským Smalltown.

Jak jehla běží po drážkách vinylu, čas utíká a mě se střídavě vybavují jména THE CLASH, RANCID, SOCIAL DISTORTION, TOM PETTY, BRUCE SPRINGSTEENA, SWINGIN' UTTERS, DEAD TO ME, THE LOVED ONES, snad i AGAINST ME, GOOD RIDDANCE nebo Me First And The Gimme Gimmes. Písničky jsou skvěle zahrané a není pochyb o tom, že kapela má talent. THE DOWNTOWN STRUTS jsou možná na začátku své „kariéry“, někam směřují a ostatně i nám jsou zatím obrysy „Victoria!“ jen načrtnuté. (Kecám, desku jsem slyšel celou a je skvělá!). “Anchors” jsou dvě písničky – ovšem silně návykové a mám nutkání je protáčet do zblbnutí stále dokola.

Člověk se posouvá a problém nevidím již v tom, že „roste“, ale když si přestává pamatovat to, čím prošel a z čeho vzešel. Písničky THE DOWNTOWN STRUTS mají hitový potenciál, postrádám syntetický „rockstar“ nádech a v textech je příjemná důvěryhodnost. Aktuálně si myslím, že „jen ptákům zůstávají jejich křídla“ a těší mě, že některé texty DTS ty křídla vracejí, nebo alespoň dopřejí „iluzi křídel“.

Singl “Anchors” je limitovaný a nastiňuje, o čem bude album „Victoria!“. Vychází v limitovaném nákladu 500ks a jsou na něm dvě písničky "Anchors” a "Mexican Graffiti". Kapela si o nich myslela, že nejlépe představí jejich novou desku. Obě uslyšíme i na „Victoria!“, přesto je zajímavé slyšet, jak zní společně na singlu. Já říkám super! (S)

Skladby:

1.Anchors
2. Mexican Graffiti

Vychází na fialovém čirém 7" EP vinylu a kupónem s „Digital Download Card“ pro bezplatné stažení v mp3 formátu.

http://piratespressrecords.com

Žádné komentáře: