středa 23. června 2010

Smalltown - Read Between The Lines


10“LP (Pirate Press Records)

Některý dni mají příchuť připálený rejže a pokud jich je několik po sobě, vlečou se jako týden před výplatou. Každý máme svůj upouštěcí ventil v růných činnostech, někdo chodí na pivo, jinej lepí letadýlka, těch možností je nespočet. U mě je to nejspíš muzika, někdy se k ní jdu schovat, jindy do ní dávám energii a jsou okamžiky, kdy mi nečekaně dobije vyšťavené baterky. Stejně jako některý dny stojej za prd, jsou pak ty který mění náš život. Víc je ale těch zcela obyčejných a jen těm šťastnějším se daří vykukovat nad mraky nějak dlouhodobě. Slova jsou ale k ničemu a tímhle psaním jsem chtěl říct vlastně jediný – pár posledních týdnů mi vylepšil 10“ od švédské trojice Smalltown.

Číst mezi řádkami se vyplatí i v „reálném“ životě. Snad i proto mi je sympatický název „Read Between The Lines“ desky. Vychází v době po jejich debutním LP „The Music“ (Deranged Records) a novou deskou „Implosion“ (Deranged/Combat Rock Industry). Obsahuje čtyři vlastní pecky a tři předělávky – od The Strike, The Statues a Elvis Costello. Obzvláštně „All Good Things“ od Statues je parádní. Myslím, že žádný CD jsem zatím nevydržet poslouchat tak dlouho, jak tomu je u Statues „New People Make Us Nervous“ (písnička je právě z týhle desky). No znáte to, když uslyšíte svou oblíbenou pecku, že? Nohy se Vám rozvlní jako stařík Morrisey při zpěvu.

Smalltown hrajou pop-punk (nepěkně zprofanované slovo) ve středním tempu. Důraz kladou na melodické nápady a chytlavost vyzvihují refrénama. Rozhodně čerpají z The Clash a Buzzcocks - z každé si berou kousek. Výsledný mix zní parádně. Obzvlášť z The Clash čerpají opravdu hodně. Není to ale žádná kopírka, spíš jistá reinkarnace jejich stylu – zahraná ve Smalltown provedení. K nahrávkám mám obecně dvojí přístup – A) poslouchám je stále dokola, až mi to přestane bavit nebo B) první poslech mě nenadchne, ale s každým po dalším poslechem mi to víc a víc baví (pokud to tedy rovnou neodpískám). Co jsou Smalltown? Ze začátku Bčko, ale postupně jsem se proposlouchal k Ačku :).

Smalltown vlastně hrajou pop, ale přesto je z nich stále cítit punk. Muziku hrají čitelnou, ale zase to není uhlazený a nudně studiově sterilní. Dýchnul z nich na mě příjemnej svěží odér, žádná pachuť vyfintěných rockstars. Nemohu se dočkat jejich koncertu se Statues a právě k nim si nedovedu představit lepší kapelu, pro společné turné - než je tenhle švédskej trojlístek! Doporučuji všem, který prožívají právě Ty „přismrádlý“ dny a pop-punk zcela neodepsali. Zdá se že díky kapelám jako Statues a Smalltown je pop-punk znovu ve hře. Co Vy na to? (S)

www.smalltownsweden.com

Žádné komentáře: