úterý 31. ledna 2023

Unsolved Case - Stigma
























MCD (DIY)

Jméno Unsolved Case pro mě bylo donedávna neznámou. Informace v dnešní rychlé digitální době rychle najdeš a již vím, že kluci jsou z Kralup nad Vltavou a v sestavě najdeš členy The Bridge of Sacrifices nebo Urin. Venku mají tři nahrávky a poslední je pojmenovaná Stigma.  Unsolved Case hrají energický metalcore svádějící k "circle pitu" a šlape jim to!

Krátké pozvolné intro a jde se na to - výkřik a rozjede se hrubá hardcore rubanice. Hardcore pomalejšího střihu a s metalovým zvukem. Za mých mladých let se tomuto říkalo metalcore a možná je to označení použitelné i dnes. Od prvního prvního songu Sunset dostávám pecku do ksichtu, vstřebávám množství breakdownů a cítím střed mnoha hudebních vlivů, určitě i inspirací. Pokud bych měl muziku Unsolved Case popsat, vypíchnul bych hlavně jejich energii, nahrávka šlape a má své tempo. Před sebou mám metalcore bestii. Unsolved Case servírují množství změn, zpomalení - zrychlení a jednotlivým členům to pěkně šlape pohromadě. Slyším metalcore, rap metal, NY hardcore, thrashové, i hutné riffy. Druhá skladba Rise to Fall se opět nese v duchu energické hardcore, líbí se mi jeho "přidušená zpomalená podoba", jako kdyby se rozjetému rychlíku držel výkon pod kontrolou. Změny rychlostí skvělé rozsekává, i spojuje, ostrý zpěv. Proměny rychlostí jsou zajímavé a provází nás vlastně celou nahrávkou - vybavují se mi kapely jako Downset, 25 Ta Life a vzpoměl jsem si i na slovenské Junk. Ber to jako mé osobní dojmy. Unsolved Case znějí moderněji a mají super zvuk! Přesto genius loci metalcore starých časů z jejich nahrávky cítím. 

Stigma přináší 9 skladeb a k poslechu je na všech současných elektronických platformách. Já Unsolved Case poslouchám z CD, které si kapela vydala vlastním nákladem a nahrávku mi poslal Petr z BOLDWEAR (v jejich eshopu jsou CD´s Unsolved Case dostupné).  Vydání je strohé, ale najdeš všechno potřebné - nosiš schovaný v papírové pošetce s pěkným malovaným motivem a vloženým lístkem s texty. Nahrávka je od jihočeského mistra zvuku Honzy Kapáka (Hellsound) a hraje skvěle! Díky za seznámení a držím palce v další cestě. Na hardcore jsem si vždy cenil jeho různorodosti a je super, že i u nás hrají kapely jako Unsolved Case - metalcore je stále ve hře. (S)

Unsolved Case 
boldwear.cz 

Žádné komentáře: