čtvrtek 26. prosince 2013

Cirguz - Konec Punku



7“EP (DIY)

Cirguz je česká punková kapela, lokalizace - Mělník City Punx. V ruce držím jejich sedmipalcové EP, které si kluci loni (2012) vydali vlastním nákladem. Nějaký pátek ho mám doma, ale osud je osud, pouštím ho až teď, téměř přesně v okamžiku, kdy vychází jejich nový singl na Pirates Press. O tom až později … Ano slyšel jsi správně – EP vinyl byl vydaný vlastním nákladem a to v počtu 100 ks (+/-). Kopírovaný obal + navrch dvě CD´s, který mapují historii kapely (CD-C je nahrávka z roku 2007-2009), na CD-Z zachycuje rok 2010). Přesně tento styl vydání, mi je silně sympatický, a je to myslím přesně „to pravé“! Jen to potvrzuje fakt, že to kapela „myslí vážně“. Lichotky stranou, prostě již tohle mi přijde hodně dobrý nápad. Na singlu jsou dvě pecky z loňského roku … „Konec punku“ (že by inspirace knížkou Jaroslava Rudiše? Nic proti.) a „Někdy se stává“.

O kapele jsem toho zatím moc neslyšel, ale o to naprosto nejde, papír je čistej a nepopsanej. Jeden jejich text se jmenuje „Tak mi to nadiktuj“ - kluci si „zapojili své kytary a já jsem jen jejich, do varu mně dostali … „. Šlape jim to myslím skvěle! Hudebně se pohybujeme na vlnách „punk rock“ s melodickou linkou. Texty jsou jednoduchý, stručný, věcný … někdy možná až moc, ale zase si nemusíš nic domýšlet. Cítit je z nich jedna podstatná věc, kluci mají v srdci lásku ke starému punk rocku, rock´n´rollu, skateboardům … ještě k pivu (a holkám?). Témata, která si říkají o to, že budou klišovitý, přesto se mi celkem líbí, hlavně díky jedné věci – texty (i muzika), jsou takový neučesaný, frackovitý a neotesaně upřímný. Hlasitost na maximum, hraj muziku, kterou miluješ a zpívej o radostech, i strastech, co nosíš v srdci. Nemám s tím naprosto problém, přijde mi to sympatický! Tak to má bejt! Všechny texty jsou český, osobně si na tom naprosto nezakládám, ale je to perfektní a určitě lepší, než kdyby byli anglicky …

Cirguz hrajou PUNK, skvělej frackovitej punk. Nějak extra ho neposlouchám, přesto muzika buď „čapne“, nebo jde mimo zorný úhel, že? Cirguz mě naprosto baví. Snad je to i díky, některým hitovým písničkám, hlavně na přiložených cédéčkách. Singl je dobrej, ale pecky jako „Tak mi to nadiktuj“, „Skateboard“, „Fešák alkoholik“ jsou naprosto perfektní adolescentní punkový hymny. Nemůžeš s nima zestárnout! Přiložený jsou dvě CD´s a na každém z nich je jeden akusticky zahraný song. Tahle tvář kapely se mi taky zamlouvá. Písničky vyznívají v trochu jiném světle. Mám rád písničkáře, a je jedno jestli country punkové nebo punkové.

Neříkám, že se mi všechno líbí … cením si, jakým stylem kapela vydala svou první vinylovou nahrávku. Perfektní! Líbí se mi jak písničky, hlavně ty z roku 2010, zní a cením si i toho, že kapela jde na „trh“ s vlastním ksichtem (kůží). Někdy možná můžou působit krkolomně, ale je to z nich, jsou to oni … na nic si nehrají!

Vrátil jsem se v čase, tahle nahrávka mi to umožnila, zavzpomínal jsem na Hysterics, Podivnou formaci a když Suffer hráli ještě jako Wrong Joke … Jestli Vám to něco říká i dnes, zkuste Cirguz! (S)
PS: jen malá poznámka pod čarou k písničce „emo“ … starý „emo“ beru jako základ. Určitě bych doporučoval k poslechu Ebullition records diskografii. Ale asi se v Mělníku motalo v roce 2010, víc než větší množství zoufalých, emo kids nového druhu. Dogmata stranou, není emo jako „emo“.
PS2: aktuálně je venku novej singl s názvem „Tak se zbal“, vyšel na Pirates Press Records.

cirguz.melnicek.cz

Žádné komentáře: