středa 6. března 2013

BOILING POINT / THE SKROTES - split


7"EP (kooperace labelů)

Společných singl BOILING POINT / THE SKROTES má již konečně vinylovou podobu. Nemohl jsem se dočkat! Pokud Tvým uším lahodí rychlý špinavý thrashcore, stačí Ti informace – jdi do toho, je to super!

BOILING POINT jsou mi sympatičtí svým nadšením, přístupem a recyklovaným entuziazmusmem odkazujícím na 80tkový hardcore, který se hrál za velkou louží. Jak sami o sobě hoši trefně píší - VÝCHODOEURÓPSKY THRASH („thrash“ ber s nadsázkou …)! Ano není to o profesionalitě, drahých aparátech … ok? Napsal jsem to v recenzi jejich flexi EP „bootleg“, na kterém vyšla jejich demo nahrávka. Informace, která je stále aktuální. Na splitu jsou čtyři pecky rychlého a špinavého hardcore punku. Kluci mně baví hodně naživo a když jsem je viděl prvně, měl jsem silné mražení, které mi rozhýbávalo nohy. Jak se tomu říká v životě? Láska na první pohled? Podobný magnetismus nechybí ani nahrávce. Vzpomínám si, že naposledy podobným způsobem mně před lety chytlo “demo“ německých Short Fuse. Pokud se Ti líbí starý US hardcore, kapely jako Minor Threat, SSD, bostonský hardcore, a nebál bych říct také Infest, 86 Mentality, nebo novější party z labelu No Way Records … pokud je alespoň jednou ano, budeš tyhle mladé pány milovat! Navíc dostaneš vcelku vtipné texty a řekl bych i příjemný „positivní“ přístup. Další věc, která se mi líbí je propojení D.I.Y. etiky, lásky ke skejtování a jejich texty obsahují kromě vtipu i jistý sociální podtext. Já jsem hodně spokojený a těším se na další záseky do vinylu … Energie, tryskající z BOILING POINT je magická!
Jako parťáky na druhou stranu svého splitu nemohli kluci najít lepší partu než jsou THE SKROTES. Rozhodně bych nedělil na stranu A / B, platí BOILING POINT mají split THE SKROTES a THE SKROTES s BOILING POINT. Skóre 1:1. Obě kapely spojuje přístup k věci a podobný styl muziky. Kapela je z Portugalska a byli pro mně zatím naprosto neznámou. Pokud se Vám líbí desky, které vycházející třeba na labelu Dead Heroes Records, kapely jako Vitamin X, atd., pak budete spokojený. DIY přístup, skejtování, thrashing odér … prostě rychlý hardcore, co má energie na rozdávání. Uslyšíme tři pecky a předělávku Minor Threat „Skate Edge“. Já bych klasiku nechal klasikou, ale vlastní tvořivosti se meze nekladou – cover má předělaný text. Zajímavý a rozhodně budu mít oči otevřený …

Perfektní je zpracování desky a co zaujme na první pohled, je grafika od francouzského kreslíře Ivana Bruna. Možná znáte kapelu Coche Cabana, kde hraje a všichni jste určitě četli rozhovor, který s ním vyšel v poslední Hluboké Orbě. Moc se mi líbí jeho styl! Motiv pro BOILING POINT / THE SKROTES je dá se říct klasický „zombie skate layout“, přesto se v jeho pracích setkáme se silným sociálním a politickým podtextem. Obal prodává, to platí!

Stačilo napsat, BOILING POINT / THE SKROTES EP = parádní hardcore vinylovej split singl… jděte do toho! (S)

http://theskrotes.wordpress.com
http://bandzone.cz/boilingpoint

PS: Vyšlo v kooperaci labelů Dzuskhell – Maďarsko, Yellow Dog – Německo, Black Trash – Rakousko, Destroy It Yourself – Portugalsko, Farce Attack – Francie, Totalitarianism Still Continues – Slovensko a Carpath Bears – Slovensko.

Seznam skladeb:
1. Boiling Point - Why Should I Care 01:33
2. Boiling Point - Zombie Anarchy 01:19
3. Boiling Point - Positive Example 01:26
4. Boiling Point - Crazy Hungarians 01:19
5. The Skrotes - Skidmark 01:24
6. The Skrotes - Still Don´t Care 00:39
7. The Skrotes - Skate Edge 00:41
8. The Skrotes - If It´s Dead ... 01:14


Rozhovohor s Jakubem: http://czechcore.cz/cgi/sonic.cgi?templ=index&page_include=p_publications_det&id_publication=78900

Boiling Point na Play Fast Or Don´t 2012: http://czechcore.cz/cgi/sonic.cgi?templ=index&page_include=p_gallery_det&id_gallery=653  

BOILING POINT - Thrash the railroads
http://czechcore.cz/cgi/sonic.cgi?templ=index&page_include=p_publications_det&id_publication=78701

Kecy navíc:
Je pěkné, že EP ve mně vyvolalo tři vzpomínky a to mám rád. Moc o singlu nenapoví, ale třeba někoho pobaví. Má kopie je limit na barevném vinylu, s vloženým zadním listem a místo titulního layoutu je šablona BOILING POINT / THE SKROTES vyřezaná na smirkovém papíru. Střih v čase … před lety, ještě jako řev v Lahar, jsme hráli na jednom koncertě v Lipsku s norským noise-rockem Årabrot. Naživo naprosto skvělá kapela a co si tedy pamatuju, prodávali, myslím singl, který měl místo vloženého inlaye smirkový papír :). Skvělý nápad, který ovšem neocení Vaše přenoska :). Jako „fuck you“ přístup ale dobrý. Nápad mně fakt pobavil. V případě Boiling Point splitu si můžete být ale jistí, že Váš singl bude v bezpečí.

Druhá věc, je grafika. Naprosto úžasná - hodně se mně baví styl a sociální myšlení francouzského tvůrce Ivana Bruna. Kromě kreslení má i kapelu Coche Cabana a já jsem před lety dostal jejich 10“LP od kamaráda Žrouta. To, že je jeho kapela perfektní jsem tehdy ještě nevěděl, nahrávku jsem dostal ze dvou důvodů – prvním z nich bylo, že logo labelu, který desku vydával, bylo předělané do loga Ebullition Records (… tehdy jsem dokončoval kompletaci jejich diskografie) a na titulní stránce je odhalené pánské „přirození“ (… nemám rád podobné obaly. No, snad jen Das Oath 9“). Pozor - nic obscénního, motiv zcela zapadá do konceptu. Desku jsem dostal dárkem a vtip spočívá hlavně v tom, že jsem neměl, a stále nemám rád, obscénní obaly a měl jsem rád (stále to platí) U.S. label Ebullition.

V poslední Hluboké Orbě jsem si přečetl povedenou Inyho (Gride) recenzi na Boiling Point a cesty, jakými se k němu B.P. dostali, jsou hodně podobné těm mým!

Žádné komentáře: