neděle 16. prosince 2012

Worldhood – s/t


7“EP (DIY)

Hudba má několik krásných vlastností - dokáže dokreslovat životní situace, přesouvat naši mysl mimo šeď běžných dní a lze s ní cestovat časem. Speciálně poslední bod bych vyzdvihnul u pražské kapely Worldhood. Neznám je dlouho, ale zaujmuli mě od samého začátku. Při poslechu jejich písniček se mi pomyslně vrací doba, kdy Landmine Spring nahráli své demo „Do You Answer Me?“ a ve Strakonicích bylo množství melodických kapel, tuším rok 1998? Worldhood bych v té době určitě poslouchal a co víc, líbí se mi i v dnešních dnech. Postup seznamování proběhl standartním způsobem, kluci si vydali debutní vinylový sedmipalec, slovo dalo slovo a během poměrně krátké doby jsem s Kejmym udělal emailový rozhovor. O Worldhood bych nejraději napsal … skvělá kapela, kupte si jejich singl, stáhněte si je do i-podu, jděte na jejich koncert nebo je pozvěte zahrát.

Nostalgie, 90's pop punk a emocore, špinavý rock, patina Leatherface, Hot Water Music, Jawbreaker nebo ranných kapel z Dr.Strange, Clean Slate – věci, které mám rád a důvody, proč mě Worldhood baví. V kapele hraje Kejmy, kterého můžete znát z Thalidomide, Transwaggon, P.S., Compromis, V.A.P. a dalších. Podobných kapel u nás myslím nehraje mnoho. Melancholicko - historického odéru si cením a dávám za něj další body k dobru! Hudba však musí obstát i v dnešních dnech. Přesto si myslím, že i nostalgie může být hybným motorem. Všechny Worldhood nahrávky si můžeš stáhnout zdarma a k dispozici je i aktuální rozhovor s Kejmym – věci, které o kapele napoví nejvíc. Sympatické je, že si kapela vydává nahrávku sama a neumístila ji jen k bezplatnému downloadu na internet. Postaral se i o proces nahrávání a vydání – opět klady! Singl vychází na barevném vinylu a navíc s velice pěkným obalem, který nakresila Miriz a zpracoval pan Bourek (Carton Clan). Sečteno a podtrženo - spousta práce a výsledkem je krásný vinyl, který mi vhání novou energii do žil! Je dobré pocítit, že se stále se najdou věci, které dávají smysl – energie, která z nich sálá, je přenositelná! EP obsahuje čtyři skladby + kupón pro bezplatný download, kterým získáš nějaké bonusy navíc! Přes stylovou podobnost, kterou Worldhood přiznávají, mají svůj styl.

Mix špinavého rocku s jednoduchým přímočarým punk rockem - zapamatovatelné a svým způsobem chytlavé písničky, líbí se mi i zpěv, osobně laděné texty … Desku poslouchám často, leze mi pod kůži, ale zároveň musím napsat, že hudba to není vlezlá.
Pokud neznáš, doporučuji k prověření … jsem nadšený - díky! Napsal bych klidně i víc, ale raději si Worldhood poslechněte sami ... (S)

http://bandzone.cz/worldhood  
http://czechcore.cz/cgi/sonic.cgi?templ=index&page_include=p_publications_det&id_publication=79042
http://worldhood.bandcamp.com/

Seznam skladeb:
1. Never Happened
2. Free Fall
3. Just Songs
4. Pain Amplifier

Žádné komentáře: