čtvrtek 22. března 2012

RED UNION - Rats and Snakes


Shape 10" Picture Disc (Pirates Press)

Pirates Press Records je nezávislá firma ze San Franciska, kteří lisují i vydávají vinylové desky a podporují kapely, které jim jsou sympatické. Pokud Ti název nic neříká, zkus si je prověřit a věř, že mezi jejich tituly najdeš spoustu zajímavých desek, převážně melodického punk/hardcore. Na jejich internetové stránce, je mimo jiné blog „record of the week“, kde pravidelně zveřejňují nejhezčí lisované desky. Některé z nich jsou opravdu nádherné a oko nejednoho vinylového maniaka zajisté nezůstane suché. Desky v barevných variacích, picture disky, ale dokonce i shape vinyly, což jsou desky vyřezané do různých tvarů. Tohle jsou ale informace spíš informativní, než zásadní. Ano SHAPE je vynález a já držím nádherný picture 10“ Red Union „Rats and Snakes“, jak jinak - z pirátského labelu. Musím říct, že je to krása od prvního pohledu. Jedná se o druhý takový vinyl v mé sbírce. První místo navěky patří sedmipalci Locust/Arab on Radar, ve tvaru rozjetého psího hovna. Pěkný 10“ picture Red Union minimálně přiláká svým vzhledem a o to nejspíš i jde. Deska je dvou písničkový singl, s možností stáhnout si za symbolickou částku, celou velkou desku kapely. Zajímavá možnost, jak může poměrně velký label z Ameriky, udělat reklamu kapele z evropského východního blogu, což je mi více než sympatické!

Red Union pocházejí ze Srbska a po poslechu jejich nahrávky musím říct, že mně opravdu zaujali. Jejich název registruji delší dobu, tuším, že hráli i nějaký koncert v ČR a mimo jiné vystoupili i na květnovém festivalu May Day. Přilákali mně nejen vzhledem nosičem, ale hlavně muzikou. Svým emotivním pojetím melodického hardcore punku mi nechali zavzpomínat na desku, kterou mám bezmezně rád - Satanic Surfers „Hero Of Our Time“. Ano, přesně tato deska se mi po prvních tónech vybavila a od začátku jsem tak nějak zaplavený náklonností k Red Union.

Red Union hrají melodický hardcore punk a co víc, s názorem. Skvělé kytary, chytlavé melodie, parádní melancholický zpěv, sbory a refrény. Super! Snad i díky tomu utečou dvě písničky na 10“ opravdu velice rychle a mám potřebu slyšet víc! „Rats and Snakes“ je písnička z vlastní tvorby a „ Rat Race“ je předělávka od The Specials. Takže fanoušci melodického punk hardcore, mohou brát jméno Red Union, jako velice zajímavý tip. Chytlavé a návykové … (S).

http://www.piratespress.com
http://www.redunion.info
http://2011.mayday-festival.cz/program/red-union

TRACK LISTING:
Side A:
01. Rats and Snakes
Side B:
02. Rat Race (The Specials)

Žádné komentáře: