středa 13. listopadu 2019

Todd Nesbitt | pár otázek k nové desce "Prisoner’s Dilemma / Contusion Unit"



Toddovi jsem poslal pár otázek ohledně nové desky "Prisoner’s Dilemma / Contusion Unit" a během pár dnů jsem dostal odpověď …

Jak by jsi desku svými slovy představil? Je to deska, kde jsem se trochu ztratil na cestě. Nevěděl jsem, kam mířím, ale ty songy jsem měl v hlavě. Jsou tam věci, kterým bych nevěřil, že někdy doskládám a zahraju. Bylo důležité dostat to ze sebe. Hned, když jsem je nahrával, jsem měl jasno, kam mířím dál, a kam se nevrátím.

Co pro Tebe znamená? Hele asi nic. Celý týden jsem na tohle myslel, a bylo mě trapný, že na to nemám odpověď, nebo ta odpověď je ‘nic’. Jsem to vlastně konzultoval s kolegou, jestli je možný tohle veřejně říct – jestli nikoho nenaseru. Žádná vlastní deska ani žádná vlastní tvorba pro mě nic výjimečného neznamená. Ale můžu ti říct o zhruba třeba 500 jiných deskách, které pro mě hodně znamenají, a vysvětlit ti do hloubky proč.

Jak vzniká Tvoje písnička, text? Poslední čtyři desky vznikly stejně: šel jsem do zkušebny během jednoho určitého měsíce v roce, připojil kytaru a během hodiny byly základy na celou desku. Neplánované, prostě se to opakovaně takto stalo. Celý rok nepíšu skoro nic, ale je jedno období, kdy se zavřu do zkušebny, která nemá okno, někdy ráno, když nikdo nikde není a rodí se to. Je to asi jakoby se všechno ve mně hromadilo po celý rok a pak jeden den se to rozhodne jít ven. Co se týká textů, nějaké fragmenty občas existují předem, ale z 90 % hudba určuje text, snažím se tlumočit, co ty nástroje říkají.

Má pro Tebe nějaká skladba na nové desce, něco jako "speciální význam"? Určitě jo, všechno má svůj význam a každá věc je svůj vlastní kus sebe, ale že bych byl nějak extra hrdý na něco, nebo chtěl na nějakou písničku upozornit, to zas ne. Jestli je někdo schopný vytvořit vlastni význam z toho, co uslyší, tak to je ta nejlepší věc na světě. Já celý život žiju ze stovek písní, jejichž význam jsem vymyslel sám….Mám pocit, ze na této desce jsou nejosobnější věci, co jsem kdy udělal, ale částečně nejsem úplně schopný říct, proč mám ten pocit, a částečně si myslím, že bych to neměl říkat nahlas.

A vůbec, snažíš se dát do svých písniček nějaké sdělení, poselství? Rozhodně se nesnažím o přímé poselství - teda jestli myslíš, “tak teď musím napsat něco o klimatické změně.” Ale jinak prostě ta nepřímé poselství tam vždycky bude, neumím to jinak. Ale do deseti let chci konečně napsat písničku o lásce.

Kde nejraději hraješ? Je těžký Ti udělat koncert? Hraju rád všude možně, nedá se mluvit o nějaké, neoblíbeném místě, každý koncert je jiný, každé místo specifické. Těžké to asi není, jsem schopný hrát potichu, strašně nahlas, nebo něco mezitím. Jinak jsem levný, rád cestuju, a většinou přinesu i vlastní catering, a i občas fanoušky.


Otázky: Samuel, odpovědi: Todd.

Žádné komentáře: