pondělí 5. listopadu 2018

Territories – s/t


12”LP (Pirates Press Records)
Jednou z mnoha novinek na Pirates Press Records je debutní velká deska skupiny Territories. Název kapely mi nic neříkal, ale mám rád novinky! Upoutal mně již povedený obal, s motivem polorozpadlého domu. Motiv, který sám o sobě vzbuzuje jistou zvědavost, takže pojďme na to. Kapela Territories je z Kanady (Calgary) a vznikla na troskách punk / oi party Knucklehead. Na netu jsem se dočetl, že došli do bodu, kdy chtěli změnit svůj styl, tak se někteří členové rozhodli pokračovat dál pod novým názvem Territories. Nechávají za sebou přímočařejší zvuk Knucklehead, a přiklánějí se tradičnímu zvuku, jak v pojetí amerického country, tak melodického punk rocku. Obě dvě polohy zvládají Territories perfektně a svým stylem je propojují. Country ber s nadsázkou, prostě čekej hlavně silné melodie, parádně znějící kytary a refrény.

Nemohu se přestat dívat na obal desky, na starý dům. Podvědomě přemýšlím, jaké byli osudy lidí, kteří v něm žili, a kam se dostali jejich životy. Jsou to jen myšlenky, emocionální očekávání, a vím, že odpovědi na vyřčené otázky nedostanu. Při přemýšlení jsem se stihl podíval i na několik Territories videí, takže se mi celkem rychle rýsují obrysy jejich debutu. Představ si kapely jako jsou The Bouncing Souls, Stiff Little Fingers, Dead To Me, The Menzingers, The Downtown Struts, The Ratchets, přidej k tomu špetku Bruce Springsteena. Charismatický punk rock, to by asi byla nálepka, kterou bych nalepil na jejich desku. Hodně mi připomínají poslední desku Social Distrortion „Hard Times And Nursery Rhymes“. Podobně jako S.D. sázejí na skvělé riffy, sílu kytarových melodií, zpěv a texty. Tohle je melodickej punk rock, kterej má množství příměsí a zároveň je přirozenej. Hodně se mi před lety líbila kapela The Downtown Struts a když si poslechnu písničku "There And Gone" od Territories, jako bych je v tom slyšel. Skvělý!

Použil jsem přirovnání k desce Hard Times And Nursery Rhymes. Tahle deska se nejspíš nelíbí každému, osobně o ní mohu říct, že jsem se do ní proposlouchal a začala mně bavit. Rád se k ní vracím. Territories mně se svým debutem baví a nálada jejich s/t desky je dle mého hodně podobná. Nějaký pátek vinyl protáčím a ikdyž mám s melodickou muzikou někdy trochu problém, že se mi rychle oposlouchá, u Territories se to nestalo. Některé písničky jsem začal velice brzo pobrukouvat. Znějí přirozeně a líbí se mi, že jejich tóny mně povzbuzují potřebnou dávku optimismu. Spojení S.D. a Territories žádné není. Territories hrají hodně podobný styl a prostě z nich cítím podobnou náladu. Howgh.

Deska má moc pěknej jednoduchej obal, kde není nic navíc. Celý album to podtrhuje. Territories texty jsou osobní pohledy, ale i částečně politický. Nedá mi opět nevyzvednou optimistický odér, který na mně z jejich tvorby dýchne. Osobně mám pár “životních písniček”, který v určitých těžkých okamžicích, potěší a povzbudí k dalšímu běhu. Myslím si, že Territories mají dar takové písničky psát. Závěr? Líbí se mi, jak Pirates Press své kapely propagují a dělají pro to celkem hodně. Territories je nové jméno, které asi i přináší novou energii. Nějaká přivnání jsem použil, pokud na to slyšíš, dej jim šanci. (S)

Celé album je k poslechu na territoriescalgary.bc.com a seženeš u piratespressrecords.com.
piratespressrecords.com

Žádné komentáře: