pondělí 31. října 2016

TINY GHOSTS - Two Verses


12“LP (W.I.F.A.G.E.N.A. RECORDS)

Two Verses„ je třetím albem německé kapely TINY GHOSTS (Freiberg & Nünchritz) a předem si ho dovolím označit jako naprosto fantastické. Voní novotou a vyšlo na skvělém labelu (jo, alespoň u mě má takový status) W.I.F.A.G.E.N.A. RECORDS (vydavatelství vedené Ronnym z Idiot Savant nebo SS20). Kdo by čekal stylovou stálost W.I.F.A.G.E.N.A., bude zklamaný. Tentokráte nevychází žádný grindcore, doom, hardcore, metal nebo sludge, ale naprosto parádní kytarovka, se vším co k tomu patří! Osobně jsem nadšený a začnu „zeširoka“ - nikdy jsem nepovažoval označení „melodický“ za sprosté slovo a už vůbec ne, pokud bylo použité ve spojení s pop punkem. Není to tak dávno, co jsem stále dokola protáčel nové album španělských Accidante. Nemohu si pomoct, ale vždycky když si pustím tuhle kapelu, mám dobrou náladu a pomyslný „rohlík na puse“ - bezdůvodně mám lepší náladu. Žijeme ale v rychlé době, kdy novinka vytlačuje novinku, a tuhle desku jsem zasunul do regálu (ikdyž se k nim vrátím). Jejich místo na mém gramofonu aktuálně zabralo album TINY GHOSTS.

Stručně by stačilo napsat, že album „Two Verses„ je super - samozřejmě pokud máš v oblibě melodické „kytarovky“, navíc s více než silnou dávkou melancholie. V muzice TINY GHOSTS se potkává „nálada“ mých několika oblíbených skupin. Takže bez pořadí a na přeskáčku - Pollen (90tkový pop punk ze států), americká rocková kapela Gin Blossoms a dále taky BOB MOULD, HÜSKER DÜ nebo snad i WIPERS, či Leatherface. TINY GHOSTS přicházejí s novým albem, na kterém hitovka střídá hitovku. Písničky mají parádně napsané. Jejich kompozice je poměrně jednoduchá – chytlavé kytarovky s melancholickým nádechem a stejně i zpěvem. Dostáváme mix melodické melancholické muziky, který je veselý i smutný dohromady, a navíc s osobitým positivním odérem. Jasně obrázek si uděláš samozřejmě sám, deska je k poslechu na jejich bandcamp, pro dokreslení bych doporučoval poslechnout třeba i pecku „Calling“ nebo video "Alien in the Box".

Mám dojem, že album „Two Verses“ si naprosto na nic nehraje. Hodně mě zaujalo a rád ho poslouchám. Ve všech písničkách svádějí od začátku do konce souboj melodie s melancholií. Je to až nebezpečně chytlavé. V myšlenkách se částečně vracím do 90tých let, ale TINY GHOSTS jsou kapelou aktuální. Nostalgii se ale neubráním a částečně pramení z xxx let starých vzpomínek. Skvělá kapela, jakých není v současném DIY hardcore punku mnoho. Pokud chceš slyšet další souvislosti, tak bubeník Rico hrál v kapele The 4 Sivits nebo SS20. Snad je škoda, že hodně lidí většinou poslouchá nahrávky, které jsou medializované nebo nějakým způsobem „vyhajpované“. Možná se ale pletu! V každém případě doporučuji všem hledačům pokladů. TINY GHOSTS jsou pro mě jako film s odleskem starých časů. Hlavní hrdina je chlápek s mozkem kluka. Chodí do práce, stará se o rodinu a pak si ještě myslí, že všechno dožene. Běží, a jako doping si pouští do sluchátek muziku. Díky ní se mu daří běžet. TINY GHOSTS by tenhle virtuální chlápek poslouchal určitě rád! No nic, TINY GHOSTS ber jako tip … co víc k tomu lze napsat. Já jdu nastudovat jejich starší tvorbu. (S)

wifagenarecords.bc.com

Žádné komentáře: