čtvrtek 9. června 2016

EPIC PROBLEM / HOLIDAY - split



7“EP (kooperace labelů)

Muziky poslouchám hodně a jedním ze stylů, které mám stále rád je melodický punk rock, myslím na kapely jako jsou LEATHERFACE, HDQ ..., jejich zvuk, energie ale i „melancholický“ odér. Před lety jsem, zcela náhodou narazil na anglickou partu, částečně složenou z postarších pánů z New Mills, Derbyshire - EPIC PROBLEM. Zjednodušeně by šlo napsat, že je to „nový projekt“ Mackieho z legendárních BLITZ, ale nemyslím si, že by to bylo zcela férové. Kromě Mackieho v kapele působí i chlápek Jake (DANGERFIELDS, DEAD SUBVERTS). EPIC PROBLEM hrají melodický punk rock, který může být sympatický právě fandům LEATHERFACE, HDQ ... atd. Od doby, kdy jsem se s nimi seznámil, nějaký čas utekl a s jistou pravidelností o sobě dávají vědět. Aktuálně mají venku nový split s kapelou The Slow Death, já se přesto vrátím do loňského roku, kdy jim v kooperaci několika labelů vyšlo společné EP s HOLIDAY. Slyšet na něm můžeme po dvou peckách od každé kapely. EPIC PROBLEM i HOLIDAY jsou anglické party, obě hrají melodický punk rock a skvěle se na singlu doplňují. Bude to i tím, že obě kapely vsadili na podobnou melo-punkovou kartu. O HOLIDAY  lze pro zajímavost napsat dvě věci: takže v sestavě HOLIDAY najdeš chlapíka, který hraje v kapele Burn All Flags (UK), kteří byli na v/a "Euro Thrash Retribution: Barbaric Thrash Vol. VII" (625 Thrashcore). Druhá je ta, že zde hraje Matt Pumpkin, který působí i v Black Star Dub Collective, Dead Subverts a jedním z těch, kdo dělají Pumpkin Records. Společný singl EPIC PROBLEM / HOLIDAY vyšel za spolupráce několika anglických DIY labelů (discogs.com/Epic-Problem-Holiday) a je super!

EPIC PROBLEM pokračují přesně v tom duchu, kterým mě zaujali na svém debutu … „kombinují melodické pasáže, se špinavým odérem a chraplavým zpěvem. Je to chytlavé a velice brzo jsem si pecky začal pobrukovat. Z nahrávky dýchne emotivní hořkost, snad i bilancování a odhodlání šlapat stále kupředu. Dobrá muzika, texty odrážejí strasti běžných dní, uvěřitelné a reálné.“ Na singlu mají skladby "Petrol Blue" a "Blindside". Obě jsou meloické a energické - hodně mě baví! Je to chytlavý a uvěřitelný punk rock. Hraje jim to, a laťku nasazenou na svém debutu drží!

HOLIDAY jsou punkovej čtyřlístek z Manchesteru, UK a jak jsem zmínil v úvodu, hraje tady chlápek který hrál v Burn All Flags (UK), ale i třeba v Grover ( discogs.com/Grover ), atd. Na splitu mají dvě pecky melancholického melodické „emopunku“, který nedá nezavzpomínat na 90tá léta. Jedna se jmenuje "Happy Songs About Unhappy Things", což beru jako naprosto skvělý název. Obě dvě písničky na jejich straně je perfektní melodický (emo) punkrock (modří tuší, kam tím mířím, že?), ve kterém nechybí melodie, ale i energie. Označením „Happy Songs“ tím by se dala vyjádřit muzika HOLIDAY – „UnhappyThings“ zase textová stránka, vážnější témata.

Za mě musím napsat - super split EP, který trochu dokáže vrátit myšlenky v čase, což je na muzice skvělý. Obě strany zní hodně dobře a já zároveň jsem díky splitu poznal další zajímavou anglickou partu, ano myslím HOLIDAY. Rozhodně je beru jako perfektní parťáky k EPIC PROBLEM.
K poslechu na: dyingscene.com

PS: Má kopie je vyměněná přímo s Pumpkin Records - discogs.com/Pumpkin Records

Žádné komentáře: