pondělí 4. ledna 2016

DARK MATTER – s/t



7“EP (Contraszt! Records)

Vychází obrovské množství vinylů, různých stylů a z odlišných „scén“. Pokud bych zaostřil jedním směrem a do hledáčku svého zájmu nastavil klíčová slova „post punk“ / „dark punk“ / „DIY“, měl bych před sebou hned několik sympatických aktuálních kapel. Temný zvuk jsem si oblíbil již před mnoha lety a stále ho mám rád u Joy Division, The Cure, Siouxsie and the Banshees nebo Bauhaus. Dark wave / post punk, nebo jak jsou všechny ty škatulky pojmenované, potkávám stále více i v hardcore punku, a dá se říct, že to přijímám s nadšením. Kdybych měl vyslovit jedno ze jmen, které mě v posledních týdnech zaujalo, byla by to kapela DARK MATTER. Temný zvuk ve své tvorbě kombinují s melodickým punkem a výsledek má své charisma. Poměrně nový je jejich debutní singl, který vyšel na sympatickém německém labelu Contraszt! Records (ze spolupráce s Kontrafon).

DARK MATTER jsou další partou z dánské hlavní metropole Copenhagenu. Zálibu jsem v nich našel stejně rychle, jako v severské detektivce Most. Ano, přesně té, která začíná na Öresundském mostě, spojnici dánské metropole (Copenhagen / Kodaně), a švédského přístavního město Malmö. Od prvních tónu, kdy jehla zapadla do drážek vinylu, z reproduktorů zavál odér „starých časů“. Temný zvuk propojený s melodickým punkem, a odérem positivní energie, který si pamatuji třeba u kapely HDQ. DARK MATTER jsou na tom hodně podobně, a ve svém lehce „zahuhlaném“ zvuku propojují kytarové melodie a chladnou atmosféru post punku. Hudba je podtržená temnými texty, které jsou plné odcizení, osobního tápání a není těžké se s nimi ztotožnit. Vše je potemnělé, přesto jejich hudbu, ani texty, nevnímám nikterak depresivně. Beru to jako zachycení pocitů, nálad, podklad k zamyšlení, které ve finále vyznívá positivně. Bezejmenný singl obsahuje čtyři písničky, má pěknou decentní grafiku, a na mém gramofonu se již nějaký ten pátek protáčí s jistou pravidelností. Je to přesně ten tip nahrávky, u které si řeknu „jo tohle je super kapela“, a já jsem za každou takovou moc rád! V sestavě najdeš lidi z ASSASSINATORS a HULSHUG. Speciálně ASSASSINATORS mě hodně baví, takže nezbývá než očekávat, co dalšího budoucnost přinese, případně doporučit DARK MATTER k poslechu …

Další slova jsou zbytečná, DARK MATTER mi na svém debutu znějí hodně svěžím dojmem a rozhodně se těším na případné další nahrávky nebo setkání na koncertě. Pokud máš rád temnotu, punk i melodický punk, rozhodně stojí za prozkoumání. Německé labely mají i dar na vložené citáty. Stejně, jak mě kdysi pobavil jeden od Sabotage Records, srovnávající délku školství s poslechem jednoho sedmipalce, tak aktuálně přichází Contraszt! Records se svým sloganem „Keep Musicians Out Of Punk“. O kapele jsem toho na netu moc nenašel, ale singl je k poslechu na jejich bandcampu. (S)

darkmattercph.bandcamp.com/releases
diyordie.net


PS: pár ks singlu mám v Samuel Records distru.

Žádné komentáře: