úterý 15. července 2014

NOISE MASTER fanzine #27

(ZINE) Noise master

Noise Master je zine z jižních Čech, který je pevnou součásti jihočeské podzemní kultury (nejen jihočeské, že?). První číslo vyšlo v roce 1997 a od té doby vychází ve vlastním nákladu, s železnou pravidelností, jako xeroxovaný zine. Za vydáváním stojí Mr.Šakal, kytarový profesionál z Rabies (dnes již jihočeská klasika, která pohrdá klasickými muzikantskými postupy a poučkami), vášnivý cestovatel (bandzone.cz/fan/sakalos), odborník na SM kamasútru a milovník všech možných i nemožných odnoží palové muziky, ze všech koutů planety. Klasika jihočeského undergroundu? Pro mě určitě!

Noise Master má svůj nezaměnitelný ksicht, k němuž patří i anti sazba ve wordu, xerované vydání, a až po okraj využitý prostor. Zine je psaný je hodně specifickým jazykem, prostě tohle dílo není pro jazykovědce a rejpaly, ale pro oddané nadšence palové muzice (a nejen jí). Noise Master má své kouzlo, nekecám. Vždycky jsem ocenil reporty na koncerty, kdy jsem se za zaníceného psaní dozvěděl vše, co se stalo od okamžiku, kdy se za panem Šakalem zaklapla domovní vrátka. S Noise (Masterem) je to možná obdobně jako s noise muzikou, není pro každého. Šakalovo spoluhráč Syky říkával „cvičené ucho si najde melodii všude“, a stejně lze přistoupit, z hlediska jazykového, k Noise Master. Já si ho velice cením, protože to letité zapálení, oddané množení, šíření je neuvěřitelné. Za to má pan Šakal mou poklonu, kterou jsem prostě složit musel.

Zine má svou tvář a obsah v obsahu nechybí rozhovory, recenze, reporty, profily, recepty … něco mě baví, něco méně, ale to nejde. Cením si Šakalovo nadšení a přístupu. Jeho „boj“ s elektronickým světem je neúnavný. Strohé představení obsahu od pana Šakala je NOISE MASTER fanzine #27 je venku. Rozhovory s KLUTZ, DIS-K47, KAAR, Kubaajzem a s RAWZINE. Krátký biografie s CELULA, CHAOS, KHAMENURD, WARTILLERY, FOSA COMÚN, MISANTHROPHIC NOISE, BAZÖOKA, GENE SPLIT, MELLOW HARSHER, BRIDGE, CRUTCH. Pár drobků ze sekce recenzí a reportů. Od Zbyni první část cyklovýletu Anglie – Maroko a report z Barcelony od Peťana. Všechno natěsnáno do 128 stran. Xerox

V tomto čísle je opět „tuna informací“. Téměř na všem se něco najde, všechno víceméně propojuje nit maximálního nadšení a zapálení pro věc. U mně zvítězili reporty! Obecně je mám rád a my si můžeme přečíst první část z cyklovýletu Anglie – Maroko od cestovatele Zbyňi (-273,15), jinak spoluautora http://czechcore.cz/redakce/BATUZKAREM-V-JIHOVYCHODNI-ASII-ANEB-CO-DAL-NA-KOLE-NAPRIC-BLIZKYM-VYCHODEM-A-SKANDINAVII-P1079063.html. Další je report z Barcelony od Peťana. Oba dva reporty jsou naprosto perfektní. Líbí se mi na nich, že zachycují „souboj“ jedince se sebou samým. Zaznamenávají „vydání se na cestu“, každý z trochu jiné strany. Zbyňa se vydal na kole na dlouhou trať a jeho psaní v bodech zachycuje jeho útrapy i radosti, z cesty na kole. Dal si za cíl přežít s 5Euro na den, takže i z toho pohledu je to dle mého velice zajímavý pohled na život. Peťan (Aback distribuce, Life Possetion) se vydal po squatech, za hardcore/punkem, který je jeho srdci blízký … opět naprosto super a oběma dvěma jsem při čtení oddaně fandil. Opět naprosto neřeším gramatiku, tohle jsou nadšená psaní, dvou totálních nadšenců a to je na nich to podstatné. Možná jim oběma i trochu závidím. Nikdy ale není pozdě vyrazit a tohle jsou opravdu návody, impulzy …

Celkově fajn číslo a já se zase těším na další pokračování … Hodně sil pane Šakal! (S)

http://rabies.wz.cz/noisemasterzineeng.html

rabies-noise@volny.cz

PS: pokud jste příznivci facebooku (já bohužel nejsem), můžete se mrknout na https://www.facebook.com/southamericacyclingpilgrimage, občas se tam prý od Zbyni nějaké psaní objeví.

PS: v distribucích seženeš myslím u PHR.

 

Žádné komentáře: