pátek 23. května 2014

THE LAST KIND WORDS - Morning Glory Waltz

12“LP (Lokal Rekorc)

Některé desky ve sbírce mám raději, respektive se k nim častěji vracím. Léta mám v oblibě tři alba od kapely Karate. Bezmezně je miluju (není to silné slovo?). Jsou to „s/t“, „In Place Of Real Insight“ a „The Bed Is In The Ocean“. Vyšly v letech 1995-1998 a stále mě neuvěřitelně baví. Kdykoliv si je pustím, zaplaví mě pocit klidu, uvolnění a harmonie. Jednou z ústředních postav v Karate je pan Geoff Farina a díky zmíněné náklonosti, se snažím sledovat i jeho další projekty. Sólové a samozřejmě i další kapely ve kterých hraje.

Novotou ještě voní nový vinyl z velice sympatického labelu (projektu) Lokal Rekorc, kterou je debut THE LAST KIND WORDS Morning Glory Waltz”, což je duo ve složení - kytara Geoff Farina (ex – Karate, Glorytellers, The Secret Stars) a mandolínu Kenneth P.W. Rainey (Glorytellers). Samozřejmě již tahle informace mě nalákala, stejně jako krásný jednoduchý obal vinylu. 

Minimalistický obal zaujme a naláká na hudbu THE LAST KIND WORDS, která je na první poslech podobně „strohá“. Musím ale říct, že když jsem se do ní zaposlouchal, začali se mi otevírat dveře do dalších zákoutí a to mám vždycky moc rád! THE LAST KIND WORDS znějí zajímavě, představ si country bez zpěvu, zahrané zvláštním jiskřivým stylem. Minimalisticky, se silným důrazem pro detaily, drobnosti. Má to své kouzlo! Nemohu si pomoct, ale během poslechu se mi několikrát vybavily melodie z písniček, které můžeme slyšet u táboráků (dělají se ještě táboráky?). Podělil jsem se o svůj postřeh s Adamem, který mi k tomu napsal „… ono to je k táboráku, ... to jsou vlastně písničky z úplnýho pravěku country... tradicionály, lidovky... akorát v jejich úpravě...“. Ostatně mluví tak i upoutávka na tohle LP, všech deset písniček je pocta těm nejstarším dochovanejm skladbám z historie americkýho country a blues. Krásně se poslouchají a mám dojem, jako bych slyšel i trochu podobnou náladu, kterou mám tak rád na sólovce Grega Graffina (frontman ze známé kapely, která má v logu přeškrtnutý kříž) „Cold As The Clay“.

Navodit pocit klidu, uvolnění a harmonie umí nejen Karate, ale nacházím to u všech projektů, kde pan Farina působí. Dle mého je to kouzelník, který umí zachytit nejtitěrnější křehké pocity a ztvárnit je svým introvertním stylem, který má nezaměnitelnou jiskru. Učaroval mi! Před lety jsem dokonce vyrazil na jeho vídeňský koncert. V poloprázdné Aréně zněly jeho křehké písničky, a z povzdálí bylo slyšet projíždějící vlak, nebo metro. Na pódiu hrál pán, který vypadal jako tichý učitel, oblečený ve stylu kanadského dřevorubce. Pamatuju si ten koncert dodnes, stejně tak i na to, jak před klub přijelo malé osobní auto z nějaké italské půjčovny, a byl v něm jen jeden člověk. Pan Farina tehdy absolvoval své evropské turné zcela sám. Když jsme odcházeli z klubu, našel jsem na chodníku 10 babek evropské měny, které jsem šel hned odevzdat do jeho distra. Koupil jsem si tehdy album, které mi chybělo, hrál na něm jen na kytaru. Bylo zvláštní, ale líbilo se mi. Už tehdy jsem ocenil prostě jeho kytarovou hru na s THE LAST KIND WORDS se má obliba jen rozvíjí. Před nějakým časem jsem na Silver Rocket webu četl rozhovor s Farinou, a v mnohém mi to o něm dokreslilo mou představu.

Všechny řádky, které jsem napsal, mě samovolně vedou právě k THE LAST KIND WORDS a jejich albu “Morning Glory Waltz”. Je na něm deset písniček, kde je veškerá nálada, atmosféra, tvořená jen nástroji. Žádný zpěv. Pocit klidu, uvolnění, harmonie opět přichází. Během poslechu se cítím skvěle a na mysl mi vylézají momenty, které jako bych znal z dětství od táboráků … skvělá deska! (S)

lokalrekorc.cz

Rozhovor s Geoffem Farinou: silver-rocket.org

Seznam skladeb:
A1 Goodbyne Liza Jane  2:17
A2 Morning Glory Waltz  3:20
A3 Sandy River Belle  2:51
A4 Big Sciota  2:02
A5 Deer Walk  2:25
A6 The Battle Of Aughrim  2:51
B1 St. Anne's Reel  2:17
B2 The Kentucky Waltz / Blue Moon Of Kentucky  4:05
B3 Cherokee Shuffle  3:51
A4 The Tennessee Waltz

Žádné komentáře: