čtvrtek 23. srpna 2012

Cat Party - Rhapsody In Black

LP (Sabotage Records)

Cat Party hrají od roku 2007, jsou z Orange County, California (USA) a jejich album „Rhapsody In Black“ vyšlo v roce 2011 na sympatickém labelu Sabotage Records. Hrají post punk s výraznou rytmikou, mlhavou náladou a rozvážným zpěvem. Cat Party – jméno, které  pro mě bylo do posledních pár týdnů neznámou. Zpočátku jsem desku, v množství jiných, zcela přešel a až zpětně mi ji doporučil kamarád. Poslech jsem nějakou dobu odkládal a tento fakt zpětně vyhodnotím jako velkou chybu. Ihned po prvních tónech a zpěvu jsem podvědomně věděl, že tohle se mi bude líbit. Hudba Cat Party funguje od samého začátku a já jsem byl lapený charismatickou hudební linkou, která odkazuje na potemnělou atmosféru, známou od Joy Division, The Cure nebo Wipers. Cat Party oscilují někde mezi ponurou náladovostí a příjemným povzbuzujícím drinkem new wave. Disponují něčím hodně positivním a jejich chemie na mně působí bezvadně.

Rhapsody In Black“ je silné album. Dlouhé je tak akorát, nebo spíš o trochu kratší než by se očekávalo, což osobně beru jako plus. V jedenácti intenzivních skladbách se setkává rozvláčná, nespěchající nálada post-punku, s tou popovější ve stylu  „new wave“. Přijde mi, jako bych pociťoval trpkou příchuť The Estranged a zároveň mně hladil příjemný synth post punk Nine Days Wonder. Cat Party pohladí, zamrazí, a o tom prolínání to nejspíš i je.

Oscilování nálad i post-punkový odér vdechuje Cat Party písničkám tvář. Jejich tóny mají nějak od přírody zakódovanou hořkost – smutek, přesto hrají s lehkostí a jako by vrozeným citem pro švih - ležérnost. Nic strojeného. Tohle je rukopis Joy Division, The Cure, Wipers, The Estranged … Pokud Tě obdobná muzika baví, neudělej pobodnou chybu jako já s odkládáním.

Nejspíš je zbytečné psát o desce, kterou Sabotage Records vypustil na svůj blog k volnému stažení. Píšu ale o album „Rhapsody In Black“, které mně pohltilo a jak bude chemie Cat Party fungovat na Tobě, to si můžeš vyzkoušet již sám. Nemusíš si desku ani kupovat, staží si jen stáhnout balíček plný chladných 1 a 0. Já jsem se s tím nespokojil, desku jsem si pořídil a má závislost tím byla zdárně odstartovaná. Dál je to již jen a jen na Tobě. (S)

http://sabotagerecords.net  

Video: http://www.youtube.com/watch?v=cw_x8iBFHU4&feature=related
Rozhovor: http://www.bigtakeover.com/interviews/cat-party-heartache-vs-headache  
Více na http://sabotagerecords.net/?attachment_id=193

Stáhneš na TWO HEARTS ARE BETTER THAN ONE blogu http://twoheartsarebetterthanone.blogspot.cz  .

Seznam skladeb:
Rhapsody In Black
Articles Of Anxiety
Heaven Sends Imitations
Neon Lime Light
The Side Effects Of Failure
Broken English
Fashion Before Function
Aborted Logic
A Beige Arrangement
The Ends Of New Beginnings
Tragedy

Žádné komentáře: