čtvrtek 3. května 2012

The Sore Thumbs - Fool´s Errand

12“LP (Pirates Press)

O kapele The Sore Thumbs (Vopruzeny palce) jsem toho ještě nedávno moc nevěděl. Ono se není ani čemu divit, kvalitních desek a skupin je dnes stále víc. Souvislosti však nasměrují a já jsem se k téhle partě dostal díky kompilaci „v/a 1st Annual“ (Pirates Press Records). V box setu sdíleli krásně namalovaný picture EP s kapelou The Black Romeos a nedávno jim vyšla i nová deska s názvem „Fool´s Errand“, díky které se stali pevnou součástí „pirátské stáje“. LP nosič je krásný čirý vinyl s barevnými cákanci a povedeným malovaným obalem, rukopisem grafiky v „tattoo stylu“, který se mi líbil již na „1st Annual“.

The Sore Thumbs hrají ve třech, tj. kytara / bassa a bicí. Místo lokalizace je San Francisco / Oakland Bay Area, California, což je krásné město, o kterém byla nazpívána nejedna písnička. Původně zde sídlili Alternative Tentacles Records a svou základnu zde mají i Pirates Press Records. The Sore Thumbs tahají své aparáty na podia a podlahy tamních klubů, i hospod, od roku 2001. Mají, dá se říct, klasickou punkovou sestavu a tuším i obdobný přístup k hraní punkové muziky. Můžeš je přirovnat k mixu punku, street punku, rock´n´rollu … nejvíc se jim přiblížíme označením „poctivý melodický punkrock“. Melodie „vopruzených palců“ se Ti zapíšou do paměti, zaryjí pod kůži a budeš si s nimi brzo pobrukovat. Hrají s citem pro melodii, ale „cukr“ přidávají s rozmyslem. Zní melodicky, přesto bez pachuti přeslazenosti – charismaticky, podobně uhrančivě jako Social Distortion (samozřejmě více lo-fi verze).

Škatulky stranou, pokud vnímáš muziku - naprosto je nepotřebuješ. The Sore Thumbs mají perfektně napsané skladby, které mně dostali svou rafinovaností. Po prvním poslechu jsme se s „Fool´s Errand“ nesešli, ale k úspěchu je někdy cesta trnitá a po několikátém protočení, jsem byl lapený. Začal jsem si se zpěvákem prozpěvovat a nohou poklepávat do rytmu. Slyším jak punk rock, tak staré dozvuky starého amerického country. Je z nich cítit, že hrají s důrazem, vášní a intenzivně. Musel jsem si k jejich pomalé rytmice najít cestu a vyplatilo se to!

Díky stylu hraní uslyšíš podobnost se Swingin' Utters, Screeching Weasel. Ostatně The Sore Thumbs nahráli i jednu písničku pro „v/a Tribute Swingin' Utters”. Své písničky hrají osobitým stylem, psaným vlastním rukopisem. Doma mám kompilaci z Fat Wreck Records „v/a PHYSICAL FATTNESS“. Po letech jsem si ji pustil a řekl bych, že The Sore Thumbs by na ní klidně mohli být, protože atmosférou jsou hodně podobní tehdejšímu zvuku kapel NOFX, Good Riddance, Snuff, Strung Out, Goober Patrol, Hi Standard, Screeching Weasel, Lag Wagon, Bracket, Swingin` Utters, No Use For A Name, Dickies, Screw 32, Propaghandi, Tilt, 88 Fingers Louie a Me First and The Gimme Gimmes. Tuto Fat Wreck polévku nařeď příchutí Leatherface, Hot Water Music, trochu zpomal a tak nějak se to blíží The Sore Thumbs. Zpěvák má super chraplák a prostě celý to výborně šlape … Zní to naprosto super! (S)

http://piratespressrecords.com
http://www.thesorethumbs.com

Žádné komentáře: