čtvrtek 23. února 2012

The Downtown Struts – Sail The Seas Dry


10“LP (Pirates Press Records)

Pirates Press je nezávislá firma ze SAN FRANCISCA v Kalifornii. Lisují desky a vydávají muziku na vinylech. Na první pohled je vidět, že logo Pirates Press nezapře lásku k námořní tématice a jak jsem se dozvěděl, kapitánem Pirates Press je opravdový námořní kapitán, který na P.P. Records vydává své oblíbené kapely. Pokud Ti není cizí výrazný a perfektně zahraný melodický punk rock, potom některá jména z Pirates stojí za pozornost. Ber to jako tip. Mé první seznámení s tímto labelem bylo díky švédským SMALLTOWN a s odstupem několika měsíců se mi dostává do rukou další vinyl z jejich produkce - 10“EP americké kapely The Downtown Struts (Chicago). Předem řeknu, že tahle parta splňuje všechno, co očekávám od sloganu „perfektně zahraný melodický punk rock“ a sympatický mi je i desetipalcový vinylový formát s krásným malovaným obalem.

O Smalltown jsem v recenzi na jejich 10“ z Pirates Press napsal - „hrajou pop-punk ve středním tempu. Důraz kladou na melodické nápady a chytlavost vyzvihují refrény. Nejsou žádná kopírka, spíš jistá reinkarnace The Clash atd. …“. S kapelou The Downtown Struts by se dalo začít celkem podobně, hrají melodickou muziku ve středním tempu, energickou a podanou s velkým citem pro spojení osobitosti country/americana, s melodiemi a energií punk rocku. Melodičtí, přesto žádná syntetická slaďárna – jen melodický punk rock zahraný pěkně od podlahy.

Kapela u nás bude nejspíš neznámou, alespoň já jsem o nich nic nevěděl. Přesto po několikátém poslechu řeku – tohle je neznámé jméno, které stojí za prověření! Ovšem pokud ujíždíš na melodickém punk rocku! Zmínil jsem slovo „reinkarnace“ a jestli bych ho použil u The Downtown Strus, hned za ním by padla jména jaký jsou THE CLASH, RANCID, SOCIAL DISTORTION, TOM PETTY, BRUCE SPRINGSTEEN, SWINGIN' UTTERS, DEAD TO ME, THE LOVED ONES a snad i AGAINST ME, GOOD RIDDANCE, Me First And The Gimme Gimmes na desce „Love Their Coutry“. Prostě výrazné melodie a energie punkrocku v jedné rovině. Nemohu si pomoct, ale snad v nich slyším i kousek Flogging Molly. Skladby jsou samozřejmě perfektně zahrané a nazpívané! Pokud chceš slyšet hit, tak ze sedmi písniček mi vylezla „Swiss Army Life“, která je přesně tím typem písníčky, kterou si budeš chtít pouštět stále dokola.

Víc nemá cenu psát, protože ke všemu si musíš najít cestu sám.The Downtown Struts hrají perfektně a jestli Tě zaujalo, ke kterým kapelám jsem je přirovnal – jdi do toho. Zklamaný by jsi neměl být! (S)

PS: Pokud by chtěl někdo loni tip na melodickou kapelu, napsal bych mu Deadverse. Letos bych řekl The Downtown Struts.

PS2: Desku seženeš u Pirates Press - vyšla na modrém 10" vinylu v nákladu 500ks a s možností stáhnout si nahrávku z internetu v mp3 formátu.

http://www.piratespress.com
http://www.myspace.com/thedowntownstruts

Žádné komentáře: