středa 26. října 2011

Cry Havoc - A Feast For The Crows


LP (Phobia Records)

Cry Havoc …, co se na tím názvem ukrývá? Název amerického filmového dramatu z roku 1943, US parta z Los Angeles (někdo z nich hraje tuším i v Death By Stereo), US punks z Connecticutu a dalšími jsou UK crust punková parta. CRY HAVOC – anglický crusteři, o těch se budu bavit , o ty tady poběží a rozhodně je považuji za nejzajímavější ze zmiňovaných. Jedná se o čtyřlístek složený ze čtyř kámošů, kteří hrají crust punk. Pokud vezmu v potaz informaci, že někteří členové Cry Havoc hráli v Bicles Cab, naprosto mi to postačí k tomu, abych měl velice kladná očekávání. Vím to já, víte to vy, anglické punk/hc kapely jsou skvělý a buďte si jistí, že Cry Havoc nejsou vyjímkou.

Desku jsem dostal od sympatického labelu Phobia Records, který všichni milovníci vran, nabojáků a crust punku určitě dobře znají. Phobia vydává Cry Havoc ve spolupráci s Active Rebellion a Antikörper Export. Protože kapela i label nejsou žádní nováčci, dá se předpokládat, že album bude dobré. Po prohlédnutí desky a jejím poslechu, jen řeknu, že to dobrý opravdu je. Jasný, musíš být nadšenec do crustu, ale tohle představa se ve spojení v Phobia rýsuje sama od sebe. Cry Havoc LP je jejich vinyl i album debut, který následuje po demo nahrávce. Mirek mi k desce napsal pár řádek a asi bych je nenapsal lépe. Ukradnu mu je a jak říká SYKY z Rabies, kdo krade první, je stále ještě originální. Takže „… je to kapela, která ač věkovým průměrem mladá, toho má za sebou celkem dost. Členové předtím působili v Bickles Cab nebo třeba Skiplickers. Pocházejí ze Sheffieldu a okolí a jsou to vlastně mlaďasové, který hráli ve výše zmíněných kapelách s Richem, kterej u nás bubnoval v A-brigade a Fear Of Extinction. Cry Havoc nahráli vloni (2010) něco jako demo cd, který bylo, ale v profi provedení a myslím, že se nahrávalo taky v 1in12 v Bradfordu pod dohledem Briana z Doom, stejně jako tahle deska. Je jenom škoda jako u velký většiny anglickejch crust kapel, že se nikam "netlačej" a v podstatě je mimo pár známejch nikdo nezná. Přitom zvukově je to nadstandard.“ Myslím si, že představení slovy vydavatele nebylo od věci.

Jak již bylo řečeno, deska byla nahraná v legendárním clubu „1in12“ v Bradfordu ( více informací o něm najdete http://en.wikipedia.org/wiki/1in12_Club ). Poznámka mimo psaní o Cry Havoc, pro tenhle club vyšla v roce 1997 skvělá benefiční vinylová LP kompilace na AWA Records (Armed With Anger) s názvem „A Means To An End” - http://www.discogs.com/Various-A-Means-To-An-End/release/1451522 , kterou mám opravdu rád (snad i díky složení kapel, tím myslím, že vedle sebe jsou na LP Voorhees (anti-emo) a Tribute (emo), atd.. Má osobní poznámka pod čarou, ok?).

Pokud se otevřeme plechovku s pivem, vydá pěknej zvuk, že? Nejraději ho mám živě, na deskách mě nejvíc baví na albu As Friends Rust „Won“ (ikdyž tam si nejsem jistej, jestli se neotevírala limonáda) a jako samozřejmost ho beru u Mucipal Waste. Představit bych si ho dokázal i u Cry Havoc. Crust, nábojáky, otevření alko/nealko piva … hoši si ale na tyhle legrácky nepotrpí. Hrají hrubý crust punk s parádním zvukem, skvělýma kytarama a záhrobním „rovným“ vokálem. Lehce mi připomínají „wolfovu brigádu“. Opravdu skvělá mi přijde „práce“ kytar, sóla, i „nadstylové vsuvky“. Deska šlape a dlouhá je akorát! Místy jsou Cry Havoc trochu „kolovrátek“, ale to osobně beru jako, „stylovou záležitost“, která jde s crustem ruku v ruce. Kytarová „solíčka“ to dostatečně rozčísnou a jsou pomyslnou třešničkou na dortu. Celá deska mu skvělý zvuk, lehce moderní, ale žádná syntetika. Hodně se mi líbí, že se výrazně neexperimentuje a deska je stylová. Výsledek beru jako skvělé crustové album na kterém je i cítit jistý progress a hudební nadhled. Celá nahrávka nepostrádá energii a zmiňované kytary jsou opravdu luxusní!

Bezejmenná „s/t“ deska bylo mé první setkání s Cry Havoc a neřeknu nic jiného, že na ní vypadají hodně sympaticky. Ke kapele mně přilákal hlavně fakt, že v ní hrají členové Bicles Cab, v tom nebudu kecat. Vím, že podobné osobní pohnutky jsou k ničemu, ale pro mně to byl rozhodně plus. Snad i proto, že když jsme pro Bicles Cab dělali (a to je již opravdu dávno) koncert, na písecké Palubě (R.I.P.), tak A) vystoupení bylo naprosto parádní, B) na tak přátelský lidi se nezapomíná. Spalo u mě hodně kapel, ale postupem času jsem zjistil, že nádobí si po sobě umyjou jen kapely mimo ČR. Bicles Cab byli jedni z nich.

Vinyl najdeš ve stylově potemnělém gatefold obalu, na kterém nechybí lebky, vrány … je to pěkný. Závěr se rýsuje sám, Cry Havoc jsou poměrně mladá kapela a do drážek vinylu zařezali i velké množství nadšenecké energie. Na své debutní desce znějí naprosto skvěle a já si dovedu představit, jak mně svou muzikou uzemní živě a v malém prostoru. „Crusties“ jejich kvality zajisté znají a ostatně stačilo napsat - Cry Havoc hrají crust punk, kterej šlape jako hodinky ze Švýcarska. Perfektní deska! Howgh! Zbytek je omáčka navíc a přetloukání superlativu superlativem. „Crusties“ by tahle deska v regálu chybět neměla … (S)

http://www.phobiarecords.net/
http://www.myspace.com/cryhavocpunks

http://www.discogs.com/Cry-Havoc-A-Feast-For-The-Crows/release/3013204
http://crust-demos.blogspot.com/2009/09/cry-havoc-demo-2009.html

Žádné komentáře: