čtvrtek 20. června 2013

Tim Remis – s/t

10“LP (Lokal Rekorc)

Myslím si, že je potřebné radovat se z malých věcí. Věděl jsem to, vím to a kladu na to stále větší důraz. Lokal Rekorc je DIY experiment, na kterém se může podílet každý. Inspirativní myšlenka, která mi přijde semknutější formou DIY kooperace vydávání desek. Funguje podle manifestu a spojením mnoha lidí vychází v pořadí druhý titul, krásně udělaný 10“ Timothy Remise. Osobně ho beru jako moji malou radost dnešních dní. Drobná věc, která je základním kamenem pro ty větší.

Představovat Tima je trochu zbytečné, hrál v Čechách již několikrát a zanechal zde i jednu vinylovou split stopu. Najít jsme ho mohli v sestavách kapel Sweet Cobra, Milemarker, Challenger nebo Auxes. Celým jménem je Timothy (Danyold) Remis a hudebně má talent pro nejeden styl. Aktuálně se budu bavit o jeho písničkářské tváři, kdy vystupuje sám se svým banjem a úžasným hlasem. Fousy, kérky, táta a obrovskej sympaťák se srdcem na dlani, to je můj dojem z Tima Remise. Konfrontoval jsem svůj pohled s kamarády, Adamem a Černochem, zde jsou jejich názory:

„Jeden z nehodnějších lidí co znám. A podle mě je to taky takovej nenápadnej hudební génius. Z málokoho plyne hudba tak přirozeně. Jo a taky kdybych se ocitnul sám ztracenej uprostřed Ameriky, asi bych jako prvnímu zavolal Timovi.“ (Aran)

„Tima je těžký představit. Na jednom tričku mám obrovskýho fousatýho dřevorubce ve flanelce kácejícího strom. Hodně mi ho připomíná. Tim je ale navíc schopnej vzít o půlnoci banjo a vydat se na turné po všech non-stop hernách a barech na našem sídlišti.“ (Černoch)

První dojem? Desetipalec je nádherným kusem vinylu, kterému vévodí krásné obrázky. Tim je sám namaloval. Deska přináší osm poklidných písniček a přesně tato hudba je ideálním soundtrackem pro jakýkoliv čas … strávený kdekoliv. Vhodná je též pro můj osobní „souboj“ se sebou samým a mým rostoucím nihilismem. Tim nenásilně otevírá dveře a nechává nahlédnout do jeho světa. Je intimní, přesto ponechává dostatek prostoru pro naše vlastní já, aby přemýšleli nebo se nechali inspirovat. Všechno mu to oddaně zobu z otevřené dlaně a jeho svět mně imponuje a svým způsobem i recykluje mé unavené baterky. Samozřejmě to virtuálně působí na mou lepší část a posiluje ji to. Křehké, drsné, obyčejné i neobyčejné, takové je toto album Tima Remise. Hudba k práci, můžeš si při ní hrát s dětma, nebo sekat dřevo.

Osobně jsem Tima Remise viděl jen několik málo hodin, když jsme mu dělali koncert v Olomouci. Stačilo mi to k tomu, abych sám sebe utvrdil ve své náklonosti. Mám rád jeho písničky, vyprávění a styl. Ostatně, poslouchám hodně muziky a Timův svět je, ať chceme nebo nechceme, kouzelnej. Jeho síla je dle mého v tom, že je naprosto normální chlápek, otevřenej a srdečnej. Dodnes si vyčítám, že jsem nevypustil tygra z klece a nevydal jsem se s ním a Černochem, na noční turné „během turné“. Abys tomu správně rozuměl, Tim se po odehraném olomouckém koncertě vydal na noční pouť po všech nonstopech, barech … jen on s benžem a doprovodem Mr.Černochem. 10“ na Lokal Rekorc přináší 8 nových skladeb, master udělal YOZ. Tim už nějaké nahrávky má, pokud pominu demo CD-R, na vinylu je zaznamenaný na Ill-Ego / Tanglefoot ‎– Hey Let's Do A Split Seven Inch ... (I Love Drugs Records) a na split EP s Arane Epochalem (Dog Lovers Records). Jeho styl se výrazně neposunul. Tim, banžo, krásný hlas a silné písničky. Přesně tohle na Timovi miluju a to je i na novém desetipalci. Nemá cenu psát víc! Tim mě baví od první chvíle, co jsem ho slyšel. Přesně tuhle muziku jsem se naučil poslouchat díky Austinovi Lucasovi a Tim teď převzal jeho pochodeň.

Jo, Tim zítra vyráží na další české turné … ale to každý jeho příznivec dávno ví!

Závěr? Krásná práce! Díky Lokal Rekorc crew! (S)

PS1: Jediné co mi v desce chybí, je insert s texty. Ale to je opravdu jediné!

PS2: živák Tima Remise z jeho vystoupení v Bárce v Točníku (říjen 2011) si můžeš stáhnout na http://www.silver-rocket.org/sekta/tim-remis-barka-211011 .

http://www.lokalrekorc.cz

Žádné komentáře: