středa 23. února 2011

Feastem „World Delirium“


CD (Obscene)

Feastem jsou pro mě naprosto neznámá kapela. Pocházejí z Finska a já mám tyhle chladné končiny Evropy spojené s melodickými odnožemi hardcore/punku, chápej Wasted, I Walk The Line, Endstand, Manifesto Jukebox nebo Herodishonest. Feastem jsem si ve spojení s Obscene zařadil do sekce GRIND. Nepletl jsem se! Škatulky stranou a Vy přátelé buďte ve střehu, protože rozhodně stojí za pozornost! Před lety Obscene, v našich končinách, zviditelnil Splitter a podobný „majstrštyk“ se mu nyní povedl s Feastem. Jsou pekelná grindová rubanice a mají ambice oslovit široké spektrum fanoušků extrémní hudby - od grinderů, přes metalisty, hardcoristy, až po punx. Muziku hrají extrémně chytlavou!

Všechny nové nahrávky na Obscene spojuje slovo GRIND. Každá z vydaných skupin pojala jeho hudební ztvárnění po svém. GRIND je přesto pro všechny kult a jasná pojící rovina. BEYOND TERROR BEYOND GRACE, Le Scrawl, Needful Things – jejich nové desky na Obscene jsou výborné. Dalšími v pořadí jsou Feastem a svým albem „World Delirium“ se jmenovanými drží krok. Pozor, nekulhají a mají potenciál předbíhat!

V„bio“ části jejich internetové stránky jsem se dočetl, že fungují od roku 2005 a od začátku chtěli následovat tradici hrubého grindcore - hrát krátce, rychlé a brutálně. Jejich GRIND je okořeněný death, thrash, black metalem a k těmto stylům se i sami hlásí. Texty jsou v angličtině i rodné finštině, pojaté osobně a politicky. Jak uvádějí, zabývají se sociálními tématy, apokalyptickými vizemi světa, nočními můrami, vyloučením ze společnosti a alkoholem.

Album „World Delirium“ okupovalo můj autopřehrávač posledních 14 dní. Po několikátém poslechu jsem byl jejich parádní enegickou jízdou bez milosti polapen. CD se točilo stále dokola a mělo úžasný efekt, ze kterého by se snad dala odvodit „pláničkova metoda“ aplikovaná na řidiče – rozhodně jsem jezdil rychleji. Každý den jsem ušetřil cca 20 minut a to jsou slušné výsledky. Dovedete si to představit? Moje auto (1.0) by s Feastem pod kapotou předjelo snad i upíra z Feratu :). Dost řečí a k muzice, „World Delirium“ je 19 pecek a hrací čas je kolem 27 minut. Na zbytečnosti není čas a finští „grindheads“ se s tím nemazlí. Od prvních vteřin se hraje na 120 procent a tlačí to do posluchačů naplno! Jasný, lavinový GRIND efekt funguje. Pánové hrají hitově, s punkovým švihem. O upoutání pozornosti se perou, výrazná „thrashing“ kytara, hardcore řev (krásně protahovaný, zakulacený, prostě mu závidím a fakt nevím, kdy ten chlap dejchá) a bubeník, což je nemilosrdný naklepávač nejtků. Nemusím psát, že Tě to čapne za pačesy, cloumá to s Tebou a stejně si to znovu a znovu pustíš! V polovině alba, ve skladbě Fucktory, se najednou zjeví skvělý pomalejší post rock/metalové, táhlé pasáže. Vzhledem ke stopáži nejde o žádný dlouhý onanie, ale jsou rozhodně super (podobný zvraty se ještě v druhé polovině dostaví, neboj)!

Melodickou odnož finské scény mám nalajnovanou jasně a po poslechu „World Delirium“ již vím, na koho si mám dát pozor ve finské z palové scéně. Jo, abych nezapomněl, není již mnoho skupin, které dělají své internetové stránky. Feastem ji mají a dokonce i pěkně udělanou. Koukněte na ně, minimálně zjistíte něco z historie kapely a můžete si stáhnout jejich demo „Worthless Promo“, které nahráli během 3 hodin v roce 2007. Budu sledovat plakáty a doufám, že se mi povede je vidět živě! Rozhodně doporučuji! Feastem jsou meditační hudba pro náročné posluchače! (S)

http://obscene.cz
http://feastem.murha.net

Žádné komentáře: