středa 23. června 2010

Auxes / Aran Epochal -split EP


7"EP (Silver Rocket)

Aran Epochal = projekt Adama z Gnu doplněný o Borka z Bonus. To dnes ví již nejspíš každý. Aranova cesta mi je od samého počátku sympatická, stejně jako způsob vydávání jeho nahrávek. Za svým rozhodnutím sdílet písničky na společných singlech s dalšími uskupeními si evidentně stojí - vyšlo již šest krásných sedmipalců. Spojuje je myšlenka, nadšení i grafika. Bourek je profík, jeho práce působí čistě a decentně. Vytvořit na singlech propojující linii se opravdu podařilo. Slova zde neskončila jen u plánů a všechno se nachází na místě, kde to “architekti” nejspíš chtěli mít. Zopakuji, že sledovat tenhle vývoj je pro mě inspirativní. Celková koncepce, písničky a prostě všechno okolo do sebe až magicky zapadá - to se mi moc líbí. Nedávno jsem si říkal: “Co bude dál?” Teď je již jasno, v pořadí šestý split vzniknul s AUXES (USA, ex.Challenger, Millemarker) a vyšel téměř ve stejný čas jako AUXES/Obstacles EP na olomouckém vydavatelství Revolution Summer.

Každý singl od Aran Epochal přinesl něco zajímavého. Jak jsem již zmínil, především svou koncepcí a potřebou sdílet vinylovej split s někým dalším. Co víc, funguje to i jako dobrá propagace zajímavých zahraničních kapel a v případě AUXES jsem za to rád dvojnásobně. O splitu jsem chtěl napsat ještě před společnými AUXES / Aran Epochal koncerty. Čas je však nelítostný a nestihnul jsem to. Na druhou stranu jsem rád, že jsem amíky před dokončením recenze viděl živě.

AUXES novej matroš, co hráli na koncertě, byl perfektní, špinavej nátěr zahranej se 120% nasazením, zkrátka punk jako noha. Jestli předchozí nahrávky odkazovaly více na “emo”, nová produkce se rozhodně přiklání k “punku”. Kdo je viděl, bude se mnou určitě souhlasit. Jsou to navíc milí chlápkové, kteří si podle vizáže již prošli svým. Jejich hudba je různorodá, emotivní i hrubá zároveň, přitom do sebe jednotlivé tóny písniček tak krásně zapadají. Jde to z nich a v tom je jejich síla. “There Were Five Hundred” je singlovka, jak má být. Hit, který vám dlouho bude znít v hlavě. Dneska ráno jsem jel do práce a poslouchal Social Distortion “Kings Of Fools”. Přehrával jsem si ji nesčíslněkrát, tak nějak si o to hlava sama říkala. “There Were Five Hundred” na mě působí podobně, jedná se o silnou písničku, která ve mně vzbuzuje potřebu pouštět ji stále dokola. Další kapela na seznamu, která je potravou pro mou závislost na muzice.

“Práce s dřevem” - Aranova písnička. Jiná než “There Were Five Hundred”, přitom do sebe obě dvě moc pěkně zapadají. Možná podobně jako “ježek v kleci” na obalu. Po esoterickém a poměrně dlouhém začátku jsem čekal, co přijde. “Světlo na konci” tunelu zmizelo a do reálného světa mě vrací bassová linka. Vše je na svém místě – přesná rytmika, jistý hlas a texty k hloubání. Prostor pro zpěv v pozadí dostal Scott McCloud (Girls Against Boys, Paramount Styles). Písnička má hloubku a líbí se mi, jak postupně graduje. Tohle se neoposlouchá, stejně jako mě nepřestane bavit “Práce s dřevem”.

Auxes i Aran Epochal mě baví živě i z vinylu a toho si moc cením. Každé uskupení je jiné, ale jako by je ta individualita spojovala do jednoho celku. Závěr je jednoznačnej: AUXES i Aran Epochal jsou skvělý a SRR patří dík za nasměrování správným směrem. Co bude dál? Netuším, ale těším se! (S)

http://www.silver-rocket.org

Žádné komentáře: